Stimulating student interest in economical specialties until the beginning of the international movement
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3573Keywords:
motivation, motive, foreign language, motivational stage, internal motivationAbstract
Delyk I. S. Stimulating student interest in economical specialties until the beginning of the international movement.
he article grounds expediency of apply to students' motivational sphere through specific methods for stimulation of steady cognitive interest to learning foreign language.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 100
References
1. Зимняя И. А. Педагогическая психология / И. А. Зимняя. – М. : Логос, 1999. – 384 с.
2. Изард К. Э. Психология эмоций / Изард К. Э.; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 2000. – 464 с.
3. Леонтьев А. А. Дискуссия о проблеме способностей / А. А. Леонтьев, А. Н. Леонтьев, Б. М. Теплов // Вопросы психологии. – 2003. – No2. – С. 5–6.
4. Максименко С. Навчання, що виховує і розвиває / С. Максименко // Психолог. Спецвипуск. Психологія дидактики. – 2004. – (21/22). – С. 3–21.
5. Методика интенсивного обучения иностранным языкам /под ред. В. А. Бухбиндера и Г. А. Китайгородской. – К. : Вища школа, 1988. – 343 с.
6. Мотивация и мотивы / Е. Ильин. – Спб. : Питер, 2003. – 512 с.
7. Настольная книга учителя иностранного языка: [справочно-метод. пособие]. – М. : АСТ : Астрель, 2004. – 446 с.
8. Подласый И. П. Педагогика. Новый курс [учебн. для студентов пед. вузов: В 2 кн.] / И. П. Подласый. – М. : ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1 : Общие основы в процессе обучения. – 576 с.
9. Романова Г. М. Індивідуально-типологічні та дидактичні чинники результативності самостійної роботи студентів економічних університетів : автореф, дис. на здобуття наук. ступ. кандидата пед. наук / Романова Г. М. – Київський національний економічний університет. – К., 2003. – 20 с.
10. Стрельніков В. Ю. Критерії технологій навчання, орієнтованих на розвиток особистості / В. Ю. Стрельніков // Нові технології навчання. – 2002. – Випуск 35.– С. 243–250.
2. Изард К. Э. Психология эмоций / Изард К. Э.; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 2000. – 464 с.
3. Леонтьев А. А. Дискуссия о проблеме способностей / А. А. Леонтьев, А. Н. Леонтьев, Б. М. Теплов // Вопросы психологии. – 2003. – No2. – С. 5–6.
4. Максименко С. Навчання, що виховує і розвиває / С. Максименко // Психолог. Спецвипуск. Психологія дидактики. – 2004. – (21/22). – С. 3–21.
5. Методика интенсивного обучения иностранным языкам /под ред. В. А. Бухбиндера и Г. А. Китайгородской. – К. : Вища школа, 1988. – 343 с.
6. Мотивация и мотивы / Е. Ильин. – Спб. : Питер, 2003. – 512 с.
7. Настольная книга учителя иностранного языка: [справочно-метод. пособие]. – М. : АСТ : Астрель, 2004. – 446 с.
8. Подласый И. П. Педагогика. Новый курс [учебн. для студентов пед. вузов: В 2 кн.] / И. П. Подласый. – М. : ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1 : Общие основы в процессе обучения. – 576 с.
9. Романова Г. М. Індивідуально-типологічні та дидактичні чинники результативності самостійної роботи студентів економічних університетів : автореф, дис. на здобуття наук. ступ. кандидата пед. наук / Романова Г. М. – Київський національний економічний університет. – К., 2003. – 20 с.
10. Стрельніков В. Ю. Критерії технологій навчання, орієнтованих на розвиток особистості / В. Ю. Стрельніков // Нові технології навчання. – 2002. – Випуск 35.– С. 243–250.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Делик, І. С. (2012). Stimulating student interest in economical specialties until the beginning of the international movement. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 27–32. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3573
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 І. С. Делик
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.