The role of educational disciplines in the formation of future teachers' self-reflection

Authors

  • Л. М. Кравець Taras Shevchenko Regional Humanitarian Pedagogical Academy of Kremenets

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3582

Keywords:

reflection, self-reflection, professional training, the future teacher

Abstract

Kravets L. M. The role of educational disciplines in the formation of future teachers' self-reflection.

Pedagogical technologies, the use of which is performed on the basis of humanist approach to the university economics students’ personality formation, are considered in the article. The main problems of their nominal use in educational process are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 93 / PDF downloads: 116

Author Biography

Л. М. Кравець, Taras Shevchenko Regional Humanitarian Pedagogical Academy of Kremenets

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Боришевський М. Й. Моральна саморегуляція поведінки особистості: понятійний апарат / М. Й. Боришевський. – К. : ІПАПН України, 1993. – 23 с.
2. Выготский Л. С. Собрание починений: в 6 т. / Лев Семенович Выготский; гл. ред. А. В. Запорожец. – М. : Педагогика, 1983. − Т. 3 : История развития высших психических функций. – 1984. – 369 с.
3. Главацька О. Л. Основи самовиховання особистості : [навч.-метод. посібн.] / О. Л. Главацька. – Тернопіль : Кондор, 2008. – 206 с.
4. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання : [навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл.] / С. Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 2005. – 343 с.
5. Колышева Т. А. Подготовка учителя музыки к профессионально-личностной рефлексии в системе высшего педагогического образования: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / Т. А. Колышева. – М., 1997. – 51 с.
6. Мудрик А. В. Учитель: мастерство и вдохновение / Анатолий Викторович Мудрик. – М. : Просвещение, 1981. – 159 с.
7. Педагогічна майстерність / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища школа. – 349 с.
8. Сластёнин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластёнин, Л. С. Подымова. - М. : ИЧП «Изд-во Магистр», 1997. - 224 с.

Published

13-01-2012

How to Cite

Кравець, Л. М. (2012). The role of educational disciplines in the formation of future teachers’ self-reflection. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 85–95. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3582

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy