Ways of forming the readiness of future teachers to manage students' independent work

Authors

  • О. О. Лаврентьєва Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3585

Keywords:

professional readiness, independent work

Abstract

Lavrentyeva A. A. Ways of forming the readiness of future teachers to manage students' independent work.

In article approaches reveal, ways of formation of readiness of the future teachers to management of independent work of pupils in the course of vocational training are allocated, the content and structure of this difficult personal formation moves.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 112

Author Biography

О. О. Лаврентьєва, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Белякова И. В. Формирование готовности будущего учителя к управлению самостоятельной работой учащихся: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Белякова Ирина Вячеславовна. – Магнитогорск, 2004. – 195 с.
2. Есипов Б. П. Самостоятельная работа учащихся в процессе обучения / Борис Петрович Есипов. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1961. – Вып. 115. – С. 5–37.
3. Есипович К. Б. Управление познавательной деятельностью учащихся при изучении иностранных языков в средней школе / К. Б. Есипович. – М. : Просвещение, 1988. – 190 с.
4. Єльникова Г. Управлінська компетентність / Галина Єльникова. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2005. – 128 с.
5. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника / Олександра Іванівна Мармаза. – Х. : Основа, 2007. – 448 с.
6. Философский словарь / [ред. И. Т. Фролова].– М. : Политиздат, 1987. – [5-е изд.]. – 590 с.

Published

13-01-2012

How to Cite

Лаврентьєва, О. О. (2012). Ways of forming the readiness of future teachers to manage students’ independent work. Educational Dimension, 34, 111–119. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3585

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy