Development of operational component of cognitive activity of students of higher pedagogical institutions
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3591Keywords:
operational component, cognitive activity, mental operations, properties of thought, language and mental activity, dialogical learningAbstract
Chuvasova N. O. Development of operational component of cognitive activity of students of higher pedagogical institutions.
The article revealed the structure of the operational component of the cognitive activity of future teachers in higher education and the ways and methods of solution of the operational component of cognitive activity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 90
/ PDF downloads: 111
References
1. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / Александр Николаевич Леонтьев. – М. : Прогресс, 1983. – 365 с.
2. Матюшкин А. М. Загадки одаренности / Алексей Михайлович Матюшкин. – М. : Школа- пресс, 1993. – 128 с.
3. Мар’яненко Л. В. Особливості структурної організації пізнавальної активності учнів / Л. В. Мар’яненко // Педагогіка і психологія. – 1997. – No 1. – С. 14–22.
4. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / Сергей Леонидович Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 423 с.
2. Матюшкин А. М. Загадки одаренности / Алексей Михайлович Матюшкин. – М. : Школа- пресс, 1993. – 128 с.
3. Мар’яненко Л. В. Особливості структурної організації пізнавальної активності учнів / Л. В. Мар’яненко // Педагогіка і психологія. – 1997. – No 1. – С. 14–22.
4. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / Сергей Леонидович Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 423 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Чувасова, Н. О. (2012). Development of operational component of cognitive activity of students of higher pedagogical institutions. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 148–157. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3591
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 Н. О. Чувасова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.