Formulation of subject competencies of primary school students in the process of vivchenny disciplines of the humanities cycle
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3599Keywords:
subject expertise, primary school pupils, the humanitiesAbstract
Palamar S. P. Formulation of subject competencies of primary school students in the process of vivchenny disciplines of the humanities cycle.
In the article the way of formation of subject competence of pupils in primary schools studying Ukrainian literature, local history and literature at home reading. Justified by the language and literary options for working with literary texts.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 105
/ PDF downloads: 123
References
1. Борисюк І. В. Роль тексту на шляху формування комунікативної компетентності учнів / І. В. Борисюк // Мовознавство. – 1998. – No 1. – С. 41 – 54.
2. Введенская Л. А. Культура и искусство речи / Л. А. Введенская. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1995. – 576 с.
3. Вікова психологія / за ред. Костюка Г. С. та ін. – К. : Рад. школа, 1976. – 270 с.
4. Возрастная и педагогическая психология : [учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов] / М. Матюхина, Т. Михальчик. – М. : Просвещение, 1984. – 256 с.
5. Грибан Г. Взаємозв’язок у вивченні мови та літератури / Г. Грибан // Дивослово. – 1998. – No 23. – С. 19–22. 7. Концепція літературної освіти в 12-річній загальноосвітній школі. – 2002. – No 1. – С. 2–13.
6. Мироненко Т. Формування образного мислення учнів на уроках лексикології / Т. Мироненко // Дивослово. – 2003. – No 1. – С. 37–41.
7. Пасічник Є. А. Літературне краєзнавство в школі / Є. А. Пасічник. – К. : Рад. школа, 1965. – 136 с.
8. Ситченко А. Л. Методика навчання української літератури в загальноосвітніх закладах [Текст]: [навч. посіб. для студ.-філологів] / А. Л. Ситченко. – К. : Ленвіт, 2011. – 291 с.
9. Степанишин Б. І. Нові підходи до викладання української літератури / Б. І. Степанишин // Дивослово. – 1995. – No 1. – С. 44–46.
10. Токмань Г. Вікова психологія як наукове джерело методики викладання літератури / Ганна Токмань // Дивослово. – 2003. – No 6. – С. 23–29.
11. Токмань Г. Л. Навчання української літератури: розвивати не втрачаючи / Г. Л. Токмань // Дивослово. – 2011. – No 12. – С. 32.
2. Введенская Л. А. Культура и искусство речи / Л. А. Введенская. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1995. – 576 с.
3. Вікова психологія / за ред. Костюка Г. С. та ін. – К. : Рад. школа, 1976. – 270 с.
4. Возрастная и педагогическая психология : [учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов] / М. Матюхина, Т. Михальчик. – М. : Просвещение, 1984. – 256 с.
5. Грибан Г. Взаємозв’язок у вивченні мови та літератури / Г. Грибан // Дивослово. – 1998. – No 23. – С. 19–22. 7. Концепція літературної освіти в 12-річній загальноосвітній школі. – 2002. – No 1. – С. 2–13.
6. Мироненко Т. Формування образного мислення учнів на уроках лексикології / Т. Мироненко // Дивослово. – 2003. – No 1. – С. 37–41.
7. Пасічник Є. А. Літературне краєзнавство в школі / Є. А. Пасічник. – К. : Рад. школа, 1965. – 136 с.
8. Ситченко А. Л. Методика навчання української літератури в загальноосвітніх закладах [Текст]: [навч. посіб. для студ.-філологів] / А. Л. Ситченко. – К. : Ленвіт, 2011. – 291 с.
9. Степанишин Б. І. Нові підходи до викладання української літератури / Б. І. Степанишин // Дивослово. – 1995. – No 1. – С. 44–46.
10. Токмань Г. Вікова психологія як наукове джерело методики викладання літератури / Ганна Токмань // Дивослово. – 2003. – No 6. – С. 23–29.
11. Токмань Г. Л. Навчання української літератури: розвивати не втрачаючи / Г. Л. Токмань // Дивослово. – 2011. – No 12. – С. 32.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Паламар, С. П. (2012). Formulation of subject competencies of primary school students in the process of vivchenny disciplines of the humanities cycle. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 198–207. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3599
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2012 С. П. Паламар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.