Strategic principles in the system of organization of health education in schools and universities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3601Keywords:
health preservation component, valeologic principle of education, formation and saving of healthAbstract
Afonin A. P. Strategic principles in the system of organization of health education in schools and universities.
The priority task of pedagogical stall that capable of working creatively and efficiently in new conditions with the use of health preservation principles of education and upbringing of rising generation are analyzed.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 88
/ PDF downloads: 103
References
1. Абаскалова Н. П. Системный подход в формировании здорового образа жизни субъектов образовательного процесса «школа – вуз» / Н. П. Абаскалова. – Новосибирск, 2001. – 156 с.
2. Айзман Р. И. Педагогические и медицинские проблемы / Р. И. Айзман // Материалы международной конференції.– Новосибирск, 1999. – С. 18–21.
3. Апанасенко Г. Л. Медицинская валеология / Г. Л. Апанасенко, А. А. Попова. – К., 2000. – 248 с.
4. Березина М. Г. Роль психофизиологических особенностей студентов в адаптации к учебной деятельности : автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук / М. Г. Березина. – Новосибирск, 2000.
5. Зайцев Г. К. Валеология. Культура здоровья / Г. К. Зайцев, А. Г. Зайцева. – Самара, 2003. – 272 с.
6. Казин Э. М. Основы индивидуального здоровья человека / Э. М. Казин. – М., 2000. – 192 с.
7. Малашенко М. П. Педагогика здоровья в начальной школе / М. П. Малашенко. – Харьков, 2008. – 192 с.
8. Мельникова М. М. Концептуальные подходы к системе организации здоровьесберегающего образования в вузе / М. М. Мельникова // Валеология. – 2006. – No1. – С. 80–83.
9. Практикум по психологии здоровья / под ред. Г. С. Никифорова. – СПб., 2005. – 351 с.
10. Тимофієва М. П. Психологія здоров’я : [навч. посібн.] / М. П. Тимофієва, О. В. Двіжанова. – Чернівці, 2009.– 296 с.
2. Айзман Р. И. Педагогические и медицинские проблемы / Р. И. Айзман // Материалы международной конференції.– Новосибирск, 1999. – С. 18–21.
3. Апанасенко Г. Л. Медицинская валеология / Г. Л. Апанасенко, А. А. Попова. – К., 2000. – 248 с.
4. Березина М. Г. Роль психофизиологических особенностей студентов в адаптации к учебной деятельности : автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук / М. Г. Березина. – Новосибирск, 2000.
5. Зайцев Г. К. Валеология. Культура здоровья / Г. К. Зайцев, А. Г. Зайцева. – Самара, 2003. – 272 с.
6. Казин Э. М. Основы индивидуального здоровья человека / Э. М. Казин. – М., 2000. – 192 с.
7. Малашенко М. П. Педагогика здоровья в начальной школе / М. П. Малашенко. – Харьков, 2008. – 192 с.
8. Мельникова М. М. Концептуальные подходы к системе организации здоровьесберегающего образования в вузе / М. М. Мельникова // Валеология. – 2006. – No1. – С. 80–83.
9. Практикум по психологии здоровья / под ред. Г. С. Никифорова. – СПб., 2005. – 351 с.
10. Тимофієва М. П. Психологія здоров’я : [навч. посібн.] / М. П. Тимофієва, О. В. Двіжанова. – Чернівці, 2009.– 296 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Афонін, А. П. (2012). Strategic principles in the system of organization of health education in schools and universities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 216–220. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3601
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2012 А. П. Афонін
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.