Value priority of teacher and education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3606Keywords:
valued orientations, modern teacher, axiosphere, education, modernizationAbstract
Kalyuzhna T. H. Value priority of teacher and education.
The valued priorities of modern teacher are considered in the article, bases of pedagogical axiology are marked as a base of the valued education. It is marked that the new model of Ukrainian pedagogical education must be based on Ukrainian national traditions, acquisitions of domestic pedagogic and critically intelligent experience of foreignness.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 97
/ PDF downloads: 191
References
1. Виховання молодого покоління на принципах християнської моралі в процесі духовного відродження України / Матеріали ІІІ Міжнародної наук.-практ. конференції. – Острог, 1998. – 444 с.
2. Вишневський О. Сучасне українське виховання / О. Вишневський // Педагогічні нариси. – Львів, 1996.
3. Воловик В. И. Философия педагогики / В. И. Воловик. – Запорожье: Просвіта, 2003. – 152 с.
4. Гроф С. Психология будущего: Уроки современных исследований сознания / С. Гроф. – М. : АСТ, 2003. – 458 с.
5. Журавський В. С. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні / В. С. Журавський. – К.: ВД «Ін Юре», 2003. – 416 с.
6. Любар О. Опанування майбутніми вчителями української педагогічної культури / О. Любар // Вища школа. – 2002. – No 4–5. – С. 49.
7. Огневьюк В. Образование как сфера «будущего времени» / В. Огневьюк // Персонал. – 2003. – No 9. – С. 66.
8. Суїменко Є. Феномен незнання, або Дещо про освічене неуцтво. / Є. Суїменко // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 1999. – No3. – С. 216.
9. Тоффлер А. Футурошок /А. Тоффлер. – СПб. : Лань, 1997. – 464 с.
10. Україна: Проблеми самоорганізації: [у 2 т.] / В. Кремень, Д. Табачник, В. Ткаченко. – К. : Промінь, 2003. – Т. 2: Десятиріччя суспільної трансформації. – 464 с.
2. Вишневський О. Сучасне українське виховання / О. Вишневський // Педагогічні нариси. – Львів, 1996.
3. Воловик В. И. Философия педагогики / В. И. Воловик. – Запорожье: Просвіта, 2003. – 152 с.
4. Гроф С. Психология будущего: Уроки современных исследований сознания / С. Гроф. – М. : АСТ, 2003. – 458 с.
5. Журавський В. С. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні / В. С. Журавський. – К.: ВД «Ін Юре», 2003. – 416 с.
6. Любар О. Опанування майбутніми вчителями української педагогічної культури / О. Любар // Вища школа. – 2002. – No 4–5. – С. 49.
7. Огневьюк В. Образование как сфера «будущего времени» / В. Огневьюк // Персонал. – 2003. – No 9. – С. 66.
8. Суїменко Є. Феномен незнання, або Дещо про освічене неуцтво. / Є. Суїменко // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 1999. – No3. – С. 216.
9. Тоффлер А. Футурошок /А. Тоффлер. – СПб. : Лань, 1997. – 464 с.
10. Україна: Проблеми самоорганізації: [у 2 т.] / В. Кремень, Д. Табачник, В. Ткаченко. – К. : Промінь, 2003. – Т. 2: Десятиріччя суспільної трансформації. – 464 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Калюжна, Т. Г. (2012). Value priority of teacher and education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 251–256. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3606
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2012 Т. Г. Калюжна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.