Current approaches to defining the concept of "cross-curricular"
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3615Keywords:
communication, knowledge, skills, interdisciplinary communication, special disciplinesAbstract
Tverezovsʹka N. T., Sydorko V. P. Current approaches to defining the concept of "cross-curricular". From a philosophical, psychological, pedagogical, methodological, anatomical and physiological, economic, ethnological point of view an attempt to summarize the genesis of the modern definition of the term «interdisciplinary communication».Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 116
/ PDF downloads: 147
References
1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / C. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
2. Зверев И. Д. Межпредметные связи в современной школе / И. Д. Зверев, В. Н. Максимова. – М. : Педагогика, 1981. – 160 с.
3. Кулагин П. Г. Межпредметные связи в процессе обучения / П. Г. Кулагин. – М. : Просвещение, 1981. – 96 с.
4. Лошкарева Н. А. О понятии и видах межпредметных связей / Н. А. Лошкарева // Советская педагогика. – 1972. – No 6. – С. 48–56.
5. Моторіна В. Г. Міжпредметні зв’язки як головна умова професійної підготовки вчителя математики / В. Г. Моторіна // Пед. науки. – Херсон, 2002. – Вип. 27. – С. 158–162.
6. Музальов О. О. Міжпредметні зв’язки як засіб підвищення педагогічної майстерності / О. О. Музальов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2005. – No 6. – С. 7–16.
7. Педагогика: Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – Минск : Совр. слово, 2005. – 720 с.
8. Сысоев В. Н. Типология связей и ее реализация / В. Н. Сысоев // Вестник высшей школы. – 1991. – No 2. – С. 44–46.
2. Зверев И. Д. Межпредметные связи в современной школе / И. Д. Зверев, В. Н. Максимова. – М. : Педагогика, 1981. – 160 с.
3. Кулагин П. Г. Межпредметные связи в процессе обучения / П. Г. Кулагин. – М. : Просвещение, 1981. – 96 с.
4. Лошкарева Н. А. О понятии и видах межпредметных связей / Н. А. Лошкарева // Советская педагогика. – 1972. – No 6. – С. 48–56.
5. Моторіна В. Г. Міжпредметні зв’язки як головна умова професійної підготовки вчителя математики / В. Г. Моторіна // Пед. науки. – Херсон, 2002. – Вип. 27. – С. 158–162.
6. Музальов О. О. Міжпредметні зв’язки як засіб підвищення педагогічної майстерності / О. О. Музальов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2005. – No 6. – С. 7–16.
7. Педагогика: Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – Минск : Совр. слово, 2005. – 720 с.
8. Сысоев В. Н. Типология связей и ее реализация / В. Н. Сысоев // Вестник высшей школы. – 1991. – No 2. – С. 44–46.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Тверезовська, Н. Т., & Сидорко, В. П. (2012). Current approaches to defining the concept of "cross-curricular". Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 315–320. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3615
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2012 Н. Т. Тверезовська, В. П. Сидорко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.