Gesture of the teacher in the structure of external pedagogical technique
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3622Keywords:
gesticulation, outward pedagogical technique, non-verbal communicationAbstract
Shcherbyna D. V. Gesture of the teacher in the structure of external pedagogical technique.
In the article the author considers the importance of teacher’s gesticulation in the outward structure of the pedagogical technique and analyzes the characteristics of its use in professional and pedagogical activities.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 104
/ PDF downloads: 453
References
1. Лабунская В. А. Введение в психологию невербального поведения / В. А. Лабунская. – Ростов-на-Дону : РГУ, 1994. – 30 с.
2. Лабунская В. А. Невербальное поведение (социально-перцептивный подход) / В. А. Лабунская. − Ростов-на-Дону : Феникс, 1988. – 246 с.
3. Морозов В. П. Искусство и наука общения: невербальная коммуникация / В. П. Морозов. – М. : Изд-во ИП РАН, 1998. – 164 с.
4. Педагогічна майстерність / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища школа, 1997. – С. 57–66.
5. Петрова Е. А. Жесты в педагогическом процессе / Е. А. Петрова. – М. : Мос. гор. пед. об-во, 1998. – 222 с.
6. Пиз А. Язык жестов: как читать мысли других людей по их жестам / Аллан Пиз. – М. : Ай-Кью, 1995. – 257 с.
2. Лабунская В. А. Невербальное поведение (социально-перцептивный подход) / В. А. Лабунская. − Ростов-на-Дону : Феникс, 1988. – 246 с.
3. Морозов В. П. Искусство и наука общения: невербальная коммуникация / В. П. Морозов. – М. : Изд-во ИП РАН, 1998. – 164 с.
4. Педагогічна майстерність / за ред. І. А. Зязюна. – К. : Вища школа, 1997. – С. 57–66.
5. Петрова Е. А. Жесты в педагогическом процессе / Е. А. Петрова. – М. : Мос. гор. пед. об-во, 1998. – 222 с.
6. Пиз А. Язык жестов: как читать мысли других людей по их жестам / Аллан Пиз. – М. : Ай-Кью, 1995. – 257 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Щербина, Д. В. (2012). Gesture of the teacher in the structure of external pedagogical technique. Educational Dimension, 34, 357–362. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3622
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2012 Д. В. Щербина
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.