Theoretical foundations of the Dalton plan

Authors

  • Л. В. Пастухова Kryvyi Rih National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3627

Keywords:

Dalton plan, system of education, individualized education, separate work control

Abstract

Pastukhova L. V. Theoretical foundations of the Dalton plan.

The article is devoted to the description of the Dalton plan pedagogical model in the Ukrainian and foreign scientific pedagogical literature. The Dalton Plan theory is analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 235

Author Biography

Л. В. Пастухова, Kryvyi Rih National University

Lecturer

References

1. Есипов Б. П. Педагогика: учебник для педагогических училищ (на украинском языке) / Б. П. Есипов, Н. К. Гончаров – Х. : Радянська школа, 1947. – 410 с.
2. Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. / С. У. Гончаренко. – [ 2-ге вид.; доп. і випр.]. – Рівне : Волинські обереги, 2011. – 552 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Кузьмінський А. І. Педагогіка : [підручник] / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко – К. : Знання-Прес, 2003. – 418 с. – (Навчально-методичний комплекс з педагогіки).
5. Педагогические технологии : [учеб. пособ. для студ. пед. спец.] / под. общ. ред. В. С. Кукушина. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2010. – 333с. ; ил.- (Педагогическое образование).
6. Педагогічний словник / за редакцією дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. – К. : Педагогічна думка, 2001.
7. Dewey, Evelyn. The Dalton Laboratory Plan. New York: Dutton, 1922.
8. Holt, Mara. «Dewey and the «Cult of Efficiency»: Competing Ideologies in Collaborative Pedagogies of the 1920s» Journal of Advanced Composition 14.1(1994):84-90.
9. Parkurst, Helen. Education on The Dalton Plan. New York: Dutton, 1922.

Published

13-01-2012

How to Cite

Пастухова, Л. В. (2012). Theoretical foundations of the Dalton plan. Educational Dimension, 34, 386–392. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3627

Issue

Section

Obsolete3