Socio-pedagogical Problem of Healthy Lifestyle and Developmental Competence in Professional Activity

Authors

  • Т. В. Андріанов Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3631

Keywords:

forming, development, healthy way of life, personality competence, sporting mass and athletic-health measures, physical culture, sport

Abstract

Andrianov T. V. Socio-pedagogical Problem of Healthy Lifestyle and Developmental Competence in Professional Activity.

In the article the socialpedagogical problems of healthy way of life and development of personality competense are examined in relation to professional activity. The components of personality competence are given in relation to the question of healthy method lives, that are based on knowledge, experience, values, capabilities that is purchased due to physical culture and sport.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 90

Author Biography

Т. В. Андріанов, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Lecturer

References

1. Апанасенко Г. Л. Избранные статьи о здоровье / Г. Л. Апанесенко. – К., 2005. – 48 с.
2. Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» та інших законодавчих актів України» // Урядовий кур’єр № 2 від 06.01.2010 р.
3. Дрогайцев О. І. Формування інформаційної компетентності студентів вищих навчальних закладів у процесі навчання гуманітарних дисциплін / О. І. Дрогайцев // Педагогіка вищої та середньої школи: [зб. наук. праць]. –Кривий Ріг : КДПУ, 2009. – Вип. 24. – С. 48–53.
4. Сластенин В. А. Профессиональная педагогіки: акмеологический аспект / В. А. Сластенин // Педагогическое образование и наука. – 2002. – № 4. – С. 4–9.

Published

13-01-2012

How to Cite

Андріанов, Т. В. (2012). Socio-pedagogical Problem of Healthy Lifestyle and Developmental Competence in Professional Activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 410–415. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3631

Issue

Section

Obsolete6

Most read articles by the same author(s)