Mathematical conceptual competence: theoretical and methodological bases of research, structure and levels

Authors

  • В. В. Корольський Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3636

Keywords:

competence-oriented education, competence, science-and-theory concept, conceptual competence, structure, levels of conceptual competence

Abstract

Korolskyy V. V., Kapinosov A. M. Mathematical conceptual competence: theoretical and methodological bases of research, structure and levels.

The article presents theory-and-methodology bases of the investigation of conceptual competence as a type of mathematical competence, characterizes its stages, defines its structure and levels.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 147 / PDF downloads: 107

Author Biography

В. В. Корольський, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Engineering Sciences), Professor

References

1. Бібик Н. М. Компетентність і компетенції в результатах початкової освіти / Н. М. Бібик // Початкова школа. – 2010. – No 9. – С. 1–4.
2. Захарійченко Ю. О. Проект концептуального проведення в Україні зовнішнього незалежного оцінювання / Ю. О. Захарійченко, О. В. Школьний // Вісник ТІМО. – 2009. – № 9. – С. 5–29.
3. Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: Том 2 / Я. А. Коменский. – М. : Педагогика, 1982. – С. 174–191.
4. Ляшенко О. І. Тест загальної навчальної компетентності як складова зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнтів / О. І. Ляшенко, С. А. Раков, М. Зелман // Вісник ТІМО. – 2009. – № 6. – С. 4–10.
5. Савченко О. Я. Компетентнісний підхід як чинник модернізації початкової освіти / О. Я. Савченко // Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Педагогіка. – 2011. – № 4. – С. 13–16.
6. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 3. – С. 58–64.

Published

13-01-2012

How to Cite

Корольський, В. В. (2012). Mathematical conceptual competence: theoretical and methodological bases of research, structure and levels. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 436–447. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3636

Issue

Section

Obsolete6