Organization of work on linguistic and literary-educational terminology as a means of forming didactic competence of future teachers of philological specialties
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3638Keywords:
Linguistic and литературоведческидидактическая terminology, future teachers of philological disciplines, subject expertise, teaching kompetntnostAbstract
Misheninа T.M. Organization of work on linguistic and literary-educational terminology as a means of forming didactic competence of future teachers of philological specialties.
Psychological descriptions of educational dialogue and its features which expose the specific of dialogue organization in educational process, show its possibilities in bringing up personality sphere of students as well as in developing their professionally oriented speech competence in the process of foreign languages learning are considered in the article.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 102
/ PDF downloads: 119
References
1. Гончаренко С.Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
2. Зарицький С. Актуальні проблеми українського термінознавства : [підручник] / С. Зарицький. – К. : ІВЦ «Політехніка»; ТОВ «Фірма періодика», 2004. – 128 с.
3. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М. : Сов. Энциклопедия, 1990. – 685 с.
4. Літературознавчий словник-довідник / Р. Т. Гром’як, Ю. І. Ковалів та інші. – К. : ВЦ «Академія», 1997. – 752 с.
5. Лотте Д. Как работать над терминологией: Основы и методы / Д. Лотте. – М. : Просвещение, 1968. – 76 с.
6. Львов М. Словарь-справочник по методике русского язика / М. Львов. – М. : Просвещение, 1988. – 240 с.
7. Словник-довідник з української лінгводидактики : [навч. посіб.] / кол. авторів за ред. М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2003. – 149 с.
8. Українська література 5-12 класи : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ ; Ірпінь, 20 – 200 с.
9. Українська мова 5-12 класи : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ ; Ірпінь, 20 – 176 с.
10. Шанский Н. М. О некоторых актуальных вопросах методики русского языка как науки / Н. М. Шанский // Проблемы совершенствования содержания и методов обучения русскому языку в 4-8 классах.
– М., 1969. – С. 3 – 12.
2. Зарицький С. Актуальні проблеми українського термінознавства : [підручник] / С. Зарицький. – К. : ІВЦ «Політехніка»; ТОВ «Фірма періодика», 2004. – 128 с.
3. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М. : Сов. Энциклопедия, 1990. – 685 с.
4. Літературознавчий словник-довідник / Р. Т. Гром’як, Ю. І. Ковалів та інші. – К. : ВЦ «Академія», 1997. – 752 с.
5. Лотте Д. Как работать над терминологией: Основы и методы / Д. Лотте. – М. : Просвещение, 1968. – 76 с.
6. Львов М. Словарь-справочник по методике русского язика / М. Львов. – М. : Просвещение, 1988. – 240 с.
7. Словник-довідник з української лінгводидактики : [навч. посіб.] / кол. авторів за ред. М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2003. – 149 с.
8. Українська література 5-12 класи : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ ; Ірпінь, 20 – 200 с.
9. Українська мова 5-12 класи : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ ; Ірпінь, 20 – 176 с.
10. Шанский Н. М. О некоторых актуальных вопросах методики русского языка как науки / Н. М. Шанский // Проблемы совершенствования содержания и методов обучения русскому языку в 4-8 классах.
– М., 1969. – С. 3 – 12.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Мішеніна, Т. М. (2012). Organization of work on linguistic and literary-educational terminology as a means of forming didactic competence of future teachers of philological specialties. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 453–463. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3638
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2012 Т. М. Мішеніна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.