Проєктування електронного навчально-методичного комплексу «Конструкція автомобіля» для фахової підготовки майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту

Основний зміст статті

Mykhailo Pohorielov
https://orcid.org/0000-0003-4706-3263

Анотація

У статті проаналізовано сутність поняття «електронний навчально-методичний комплекс» і визначено його структуру, яка складається із взаємопов’язаних компонентів, що забезпечують процес засвоєння й закріплення навчальних відомостей та реалізацію автоматизованого педагогічного моніторингу. Визначено основні дидактичні принципи проєктування електронних навчально-методичних комплексів, зокрема: науковості, наочності, доступності та посильності, систематичності та послідовності, міцності одержаних знань, проблемності, самостійності і активності навчання. Схарактеризовано основні вимоги до електронних навчальних програмних засобів, які були враховані також при створенні ЕНМК «Конструкція автомобіля»: науковість змісту, цілеспрямованість, відкритість, забезпечення мотивації, індивідуалізація навчання, креативність тощо. Описано чотири етапи проєктування ЕНМК з дисципліни «Конструкція автомобіля», який складається з навчально-методичного, контрольно-діагностичного та інформаційно-пошукового модулів, має відносно стійкий засіб зв’язку між ними й забезпечує системність процесу навчання студентів шляхом додаткового самостійного або дистанційного засвоєння навчального матеріалу за допомогою комп’ютера. Зауважено, що реалізація в програмних засобах навчального призначення можливостей сучасної комп’ютерної графіки, різноманітних засобів наочності формує та розвиває майбутніх викладачів професійного навчання наочно-образний вид мислення; використання ЕНМК сприяє формуванню інформаційної культури студентів, готовності до широкого застосування засобів ІКТ у майбутній професійній діяльності.

Деталі статті

Як цитувати
Pohorielov, M. (2020). Проєктування електронного навчально-методичного комплексу «Конструкція автомобіля» для фахової підготовки майбутніх викладачів професійного навчання в галузі транспорту. Освітній вимір, 55, 358-367. https://doi.org/10.31812/educdim.v55i0.4374
Розділ
Methodology of Learning, Education and Training

Посилання

1. Denysenko, S.M.: Psychological and pedagogical principles of projecting of multimedia content of electronic educational resources for higher educational establishment. Dissertation, Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine (2013)
2. Zhuk, Yu.O., Sokoliuk, O.M., Dementiievska, N.P., Pinchuk, O.P.: Orhanizatsiia navchalnoi diialnosti u kompiuterno oriientovanomu navchalnomu seredovyshchi (Organization of educational activities in a computer-based learning environment). Pedogogichna dumka, Kyiv (2012)
3. Kalinina, L., Lapinskyi, V., Kytaitsev, O., Kosyk, V., Melnyk, O.: Informatyzatsiia osvity. Stan ta perspektyvy vprovadzhennia (Informatization of education. Status and prospects of implementatio). Dyrektor shkoly 9–10(825–826), 7–16 (2018)
4. Koval, L.E.: Zastosuvannia elektronnoho navchalno-metodychnoho kompleksu yak skladovoi suchasnoho elektronnoho pidruchnyka na kursakh pidvyshchennia pedahohichnoi kvalifikatsii maistriv vyrobnychoho navchannia (Application of the electronic educational and methodical complex as a component of the modern electronic textbook on advanced training courses of masters of industrial training). In: Innovatsiina profesiino-tekhnichna osvita: poshuky shliakhiv onovlennia: materialy II-oi Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf., 23-27 travnia 2011 r., pp. 108–113. Instytut pisliadyplomnoi osvity inzhenerno-pedahohichnykh pratsivnykiv Universytetu menedzhmentu osvity, Donetsk (2011)
5. Korotun, O.: Methodological bases of blended learning in the higher education. Journal of Information Technologies in Education 28, 117–129. doi:10.14308/ite000607
6. Kravchenko, G.V.: Razrabotka i realizatciia elektronnogo uchebno-metodicheskogo kompleksa v protcesse gumanitarizatcii vysshego matematicheskogo obrazovaniia (Development and implementation of an electronic educational and methodological complex in the process of humanization of higher mathematical education). Dissertation, Altai State University (2006)
7. Kukharenko, V.N.: O smeshannom (gibridnom) obuchenii (About blended (hybrid) learning). http://kvn-e-learning.blogspot.com/2014/06/blog-post.html (2014). Accessed 29 Nov 2020
8. Lavrentieva, G.P.: Approaches and tools for quality examination of e-learning tools. Information Technologies and Learning Tools 19(5). doi:10.33407/itlt.v19i5.355
9. Melemud, M.R.: Metodicheskie osnovy postroeniia kompiuternogo uchebnika dlia Vuzov (Methodological foundations of building a computer textbook for universities). Dissertation, Moscow Pedagogical State University (1998)
10. Robert, I.V., Mukhametzyanov, I.S., Arinushkina, A.A., Kastornova, V.A., Martirosyan, L.P.: Forecast of the development of education informatization. Espacios 38(40) (2017)

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.