Дидактична модель формування цифрової компетентності студентів педагогічних університетів

Основний зміст статті

Mykhailo V. Moiseienko
https://orcid.org/0000-0003-4401-0297

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблеми формування цифрової компетентності у студентів педагогічних університетів. На основі аналізу психолого-педагогічних досліджень та практичного досвіду було розроблено дидактичну модель формування цифрової компетентності студентів педагогічних університетів.


В роботі визначені структурні блоки моделі, які у взаємодії забезпечують її цілісність та функціонування. До них відносяться цільовий, теоретико-методологічний, змістово-процесуальний, контрольно-діагностичний та результатний блоки.


Розроблена та апробована дидактична модель є схематичним представленням відповідної системи роботи, що характеризує ієрархію, послідовність, складові, етапи й застосовані засоби, форми, методи й взаємозалежності між ними та виконує орієнтаційну, виконавчу та коригувальну функції в організації вивчення студентами педагогічних університетів інформатичних дисциплін.

Деталі статті

Як цитувати
Moiseienko, M. (2020). Дидактична модель формування цифрової компетентності студентів педагогічних університетів. Освітній вимір, 55, 347-357. https://doi.org/10.31812/educdim.v55i0.4379
Розділ

Посилання

1. Bilousova, L.I., Gryzun, L.E., Rakusa, J.O., Shmeltser, E.O.: Informatics teacher’s training for design of innovative learning aids. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings 2643, 563–577. http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper33.pdf (2020). Accessed 18 Sep 2020
2. Bykov, V., Dovgiallo, A., Kommers, P.A.M.: Theoretical backgrounds of educational and training technology. International Journal of Continuing Engineering Education and LifeLong Learning 11(4-6), 412–441 (2001)
3. Gurzhiy, A.M., Lapinsky, V.V.: Electronic educational resources as a basis for the modern learning environment secondary schools. Information technologies in education 15, 30–37 (2013). doi:10.14308/ite000388
4. Kholoshyn, I.V., Bondarenko, O.V., Hanchuk, O.V., Shmeltser, E.O.: Cloud ArcGIS Online as an innovative tool for developing geoinformation competence with future geography teachers. In: Kiv, A.E., Soloviev, V.N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 403–412. http://ceur-ws.org/Vol- 2433/paper27.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019
5. Marienko, M., Nosenko, Y., Sukhikh, A., Tataurov, V., Shyshkina, M.: Personalization of learning through adaptive technologies in the context of sustainable development of teachers’ education. In: Semerikov, S., Chukharev, S., Sakhno, S., Striuk, A., Osadchyi, V., Solovieva, V., Vakaliuk, T., Nechypurenko, P., Bondarenko, O., Danylchuk, H. (eds.) The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF 2020). Kryvyi Rih, Ukraine, May 20-22, 2020. E3S Web of Conferences 166, 10015 (2020). doi:10.1051/e3sconf/202016610015
6. Markova, O.M., Semerikov, S.O., Striuk, A.M., Shalatska, H.M., Nechypurenko, P.P., Tron, V.V.: Implementation of cloud service models in training of future information technology specialists. In: Kiv, A.E., Soloviev, V.N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop 69 on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 499–515. http://ceur-ws.org/Vol- 2433/paper34.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019
7. Morze, N., Glazunova, O.: Development of professional competencies of information technology university teachers: Motivation and content. CEUR Workshop Proceedings 2387, 334–347 (2019)
8. Ovcharuk, O., Ivaniuk, I., Soroko, N., Gritsenchuk, O., Kravchyna, O.: The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries. In: Semerikov, S., Chukharev, S., Sakhno, S., Striuk, A., Osadchyi, V., Solovieva, V., Vakaliuk, T., Nechypurenko, P., Bondarenko, O., Danylchuk, H. (eds.) The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF 2020). Kryvyi Rih, Ukraine, May 20-22, 2020. E3S Web of Conferences 166, 10019 (2020). doi:10.1051/e3sconf/202016610019
9. Pererva, V.V., Lavrentieva, O.O., Lakomova, O.I., Zavalniuk, O.S., Tolmachev, S.T.: The technique of the use of Virtual Learning Environment in the process of organizing the future teachers’ terminological work by specialty. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings 2643, 185–209. http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper10.pdf (2020). Accessed 16 Sep 2020
10. Rakov, S.A.: Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT (Mathematics Education: A Competent Approach Using ICT). Fakt, Kharkiv (2005)
11. Ramsky, Y., Rezina, O.: Study of information search systems of the internet. Lecture Notes in Computer Science 3422, 84–91 (2005)
12. Shyshkina, M.P., Marienko, M.V.: The use of the cloud services to support the math teachers training. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings 2643, 690–704. http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper41.pdf (2020). Accessed 16 Oct 2020
13. Spirin, O., Oleksiuk, V., Oleksiuk, O., Sydorenko, S.: The Group Methodology of Using Cloud Technologies in the Training of Future Computer Science Teachers. CEUR Workshop Proceedings 2104, 294–304 (2018)
14. Spivakovsky, A., Petukhova, L., Kotkova, V., Yurchuk, Yu.: Historical Approach to Modern Learning Environment. In: Ermolayev, V., Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korniłowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A. (eds.) Proceedings of the 15th International Conference on ICT in 70 Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2019), Kherson, Ukraine, June 12-15 2019, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2393, 1011–1024. http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_420.pdf (2019). Accessed 30 Jun 2019
15. Tsidylo, I.M., Tereshchuk, H.V., Kozibroda, S.V., Kravets, S.V., Savchyn, T.O., Naumuk, I.M., Kassim, D.A.: Methodology of designing computer ontology of subject discipline by future teachers-engineers. In: Kiv, A.E., Soloviev, V.N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 217–231. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper13.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019
16. Velychko, V.Ye., Fedorenko, E.H., Kassim, D.A.: Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science. In: Kiv, A.E., Soloviev, V.N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 93–102. http://ceur-ws.org/Vol- 2257/paper11.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018
17. Yahupov, V.V., Kyva, V.Yu., Zaselskiy, V.I.: The methodology of development of information and communication competence in teachers of the military education system applying the distance form of learning. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings 2643, 71–81. http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper2.pdf (2020). Accessed 22 Oct 2020
18. Yaroshenko, O.G., Samborska, O.D., Kiv, A.E.: An integrated approach to digital training of prospective primary school teachers. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings 2643, 94–105. http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper4.pdf (2020). Accessed 6 Nov 2020
19. Zhaldak, M.I., Ramskyi, Yu.S., Rafalska, M.V.: Model systemy sotsialno-profesiynyh kompetentnostey vchytelia informatyky. Naukovy chasopys Natsionalnogo pedagogichnogo universytetu imeni M. P. Dragomanova. Seriia 2. Kompyuternooriientovani systemy navchannia 7 (14), 3–10 (2009)

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.