Європейська стратегія визначення рівня компетентності у галузі цифрових технологій: рамка цифрової компетентності для громадян

Основний зміст статті

Oksana V. Ovcharuk
https://orcid.org/0000-0001-7634-7922

Анотація

Охарактеризовано Рамку цифрової компетентності для громадян (DigComp 2.0: Digital Competence Framework for Citizens), представлену Європейською комісією у 2016 р., а у 2017 р. модернізовану (DigComp 2.1) та доповнену прикладами застосування в різних країнах Європи. Сьогодні Рамка цифрової компетентності для громадян 2.0 та 2.1 є одними з останніх європейських сучасних стратегічних документів, розроблених європейською спільнотою країн, які створюють освітні стандарти та навчальні технології. Необхідність володіння цифровою компетентністю вчителем є сьогодні особистою, професійною потребою та викликом в умовах швидкого розвитку технологій. Важливим для сучасних освітніх реформ постає забезпечення цієї потреби через систему підвищення кваліфікації з урахуванням необхідності навчання впродовж життя. Ознайомлення з напрацюваннями європейської спільноти, з Рамкою цифрової компетентності для громадян сприятиме цілісному баченню цієї категорії та прогресу на шляху формування цієї важливої ключової здатності людини. Описано дескриптори навчальних результатів у сфері цифрової компетентності. Визначено перспективи подальших досліджень, що полягають у використанні Рамки цифрової компетентності для громадян у сфері освітньої політики та на практиці у закладах освіти.

Деталі статті

Як цитувати
Ovcharuk, O. (2020). Європейська стратегія визначення рівня компетентності у галузі цифрових технологій: рамка цифрової компетентності для громадян. Освітній вимір, 55, 25-36. https://doi.org/10.31812/educdim.v55i0.4381
Розділ
History of Education, Learning and Training

Посилання

1. Law of Ukraine “On Education”. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (2017). Accessed 25 Oct 2020
2. New Ukrainian school. Concept. http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016 (2016). Accessed 25 Oct 2020
3. New Ukrainian school. Fundamentals of the standard of education (2016)
4. Bykov, V.Yu., Spirin, O.M., Ovcharuk, O.V. (eds.): Fundamentals of standardization of information and communication competences in the education system of Ukraine: method. recommendations. Atika, Kyiv (2010)
5. Digital competences — Self-assessment grid. EUROPASS. http://europass.cedefop.europa.eu (2020). Accessed 25 Oct 2020
6. Glossary. — Quality in education and training, pp. 23–24. European Centre for the Development of Vocational Training (2011)
7. Learning and Skills for the Digital Era. https://ec.europa.eu/jrc/en/research-topic/learning-and-skills (2019). Accessed 25 Oct 2020
8. Carretero, S., Vuorikari, R., Punie, Y.: DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use. Publications Office of the European Union, Luxembourg (2017)
9. The Europass documents. http://europass.cedefop.europa.eu/documents/ (2020). Accessed 25 Oct 2020
10. Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez S., Vanden Brande, G.: DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Publication Office of the European Union, Luxembourg (2016)
11. Education and skills online assessment. The Online Version of PIAAC. A joint Initiative of the OECD and the European Union. http://www.oecd.org/skills/ESonline-assessment/ (2020). Accessed 25 Oct 2020

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.