Enriching the content of extracurricular activities in universities with the ideas of interactive learning

Authors

  • Л. Є. Бєкірова Crimean Engineering and Pedagogical University, Simferopol

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4475

Keywords:

readiness to use online learning technologies, interactive technologies, content extracurricular work at the university

Abstract

The author reveals the problem of forming a willingess to primary school teachers to use interactive learning technologies and enrich extracurricular work in high school ideas of interactive learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 85

Author Biography

Л. Є. Бєкірова, Crimean Engineering and Pedagogical University, Simferopol

Candidate of Pedagogic Sciences (Ph. D.), Lecturer

References

1. Андрущенко В. П. Інтелектуальний потенціал нації та його розвиток засобами освіти / В. П. Андрущенко / Соціокультурні чинники розвитку інтелектуального потенціалу українського суспільства і молоді: Наук. пр. та матеріали конф. — К., 2001. — Вип. 1. — С. 52-55.
2. Асмолов А. Г. Личность как предмет психологического исследования / А. Г. Асмолов. — М. : Изд-во МГУ, 1984. — 104 с.
3. Єльникова О. В. Управління впровадженняи інтерактивних освітніх технологій в навчальний процес загальноосвітнього навчального закладу: дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. В. Єльникова — К., 2005. — 245 с.
4. Линенко А. Ф. Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / А. Ф. Линенко — К., 1996. — 44 с.
5. Паламарчук В. Ф. Від творчості особистості — до нових технологій навчання // Директор школи. — 2001. — № 9 (153). — Березень.

Published

20-10-2021

How to Cite

Бєкірова, Л. Є. (2021). Enriching the content of extracurricular activities in universities with the ideas of interactive learning. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 53–60. https://doi.org/10.31812/educdim.4475

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy