Pedagogical conditions of development and self-development of students in the process of professional training in higher education

Authors

  • І. Ю. Серьогіна Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4496

Keywords:

abilities of students to development and self-development, personal, act and dialogical approach in the process of study

Abstract

In the article the pedagogical conditions of forminf the abilities to development and self-development of students during their proffesional training are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 86

Author Biography

І. Ю. Серьогіна, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences (Ph. D), Associate Professor

References

1. Зимняя И. А. Педагогическая психология : Учебник для вузов. — М. : Логос, 1999. — 384 с.
2. Кондрашова Л. В. Формуючий потенціал навчання // Радянська школа. — 2005. — № 8. — С. 13-14.
3. Лозова В. І. Стратегічні питання сучасної дидактики // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні. — Харків : ОВС. — 2002. — С. 96-97.
4. Маркова А. К., Матис Т. А., Орлов А. Б. Формирование мотивации учения : Кн. для учителя. — М. : Просвещение, 1990. — 192 с.
5. Философский словарь / Под. Ред. И. Т. Фролова. — М. : Политиздат, 1991. — 715 с.

Published

22-10-2021

How to Cite

Серьогіна, І. Ю. (2021). Pedagogical conditions of development and self-development of students in the process of professional training in higher education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 151–157. https://doi.org/10.31812/educdim.4496

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної