Professional competence of the future specialist: psychological and pedagogical aspect
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4500Keywords:
рrofessional competency, psychological approach, pedagogical approach, students, professional trainingAbstract
The article contains analysis of basic approaches to forming the problem of professional competemcy of students. It touches upon pedagogical and psychological approaches to solving the stated problem. Also it examines the components of professional competency of students.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 93
/ PDF downloads: 91
References
1. Ананьев Б. Г. Педагогические приложения современной психологии / Б. Г. Ананьев // Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии / под. Ред. И. И. Ильясова, В. Я. Ляудис. М., 1981.
2. Дружилов С. А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход / С. А. Дружилов // Сибирь. Философия. Образование: научно-публицистический альманах. — Новокузнецк, 2005. — Вып. 8. — С. 26-44.
3. Козырева О. А. Феноменология профессиональной компонентности учителя // Education Technology & Society. — 2008. — № 11 (2). — Режип доступу до журн. : htpp://ifets.ieee.org/russian/depository/vii_i2/html/3.thm
4. Малютина М. В. Студенчество как объект педагогического исследования / М. В. Малютина // Вестник Оренбургского университета — 2002. — № 5. — С. 51-53.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / Аєлита Капитоновна Маркова. — М. : Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. — 312 с.
6. Руденко Т. Б., Каткова Л. В. К вопросу о профессиональной компетентности личности учителя // Наука, образование, общество — 2006. — № 8. — Режим доступа до журн.: http://journal.sakhgu.ru/work.php?id=47.
2. Дружилов С. А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход / С. А. Дружилов // Сибирь. Философия. Образование: научно-публицистический альманах. — Новокузнецк, 2005. — Вып. 8. — С. 26-44.
3. Козырева О. А. Феноменология профессиональной компонентности учителя // Education Technology & Society. — 2008. — № 11 (2). — Режип доступу до журн. : htpp://ifets.ieee.org/russian/depository/vii_i2/html/3.thm
4. Малютина М. В. Студенчество как объект педагогического исследования / М. В. Малютина // Вестник Оренбургского университета — 2002. — № 5. — С. 51-53.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / Аєлита Капитоновна Маркова. — М. : Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. — 312 с.
6. Руденко Т. Б., Каткова Л. В. К вопросу о профессиональной компетентности личности учителя // Наука, образование, общество — 2006. — № 8. — Режим доступа до журн.: http://journal.sakhgu.ru/work.php?id=47.
Downloads
Published
02-10-2021
How to Cite
Саприкіна, Л. В. (2021). Professional competence of the future specialist: psychological and pedagogical aspect. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 167–172. https://doi.org/10.31812/educdim.4500
Issue
Section
Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної
License
Copyright (c) 2011 Л. В. Саприкіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.