Professional competence of the future specialist: psychological and pedagogical aspect

Authors

  • Л. В. Саприкіна Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4500

Keywords:

рrofessional competency, psychological approach, pedagogical approach, students, professional training

Abstract

The article contains analysis of basic approaches to forming the problem of professional competemcy of students. It touches upon pedagogical and psychological approaches to solving the stated problem. Also it examines the components of professional competency of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 71 / PDF downloads: 35

Author Biography

Л. В. Саприкіна, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Postgraduate

References

1. Ананьев Б. Г. Педагогические приложения современной психологии / Б. Г. Ананьев // Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии / под. Ред. И. И. Ильясова, В. Я. Ляудис. М., 1981.
2. Дружилов С. А. Профессиональная компетентность и профессионализм педагога: психологический подход / С. А. Дружилов // Сибирь. Философия. Образование: научно-публицистический альманах. — Новокузнецк, 2005. — Вып. 8. — С. 26-44.
3. Козырева О. А. Феноменология профессиональной компонентности учителя // Education Technology & Society. — 2008. — № 11 (2). — Режип доступу до журн. : htpp://ifets.ieee.org/russian/depository/vii_i2/html/3.thm
4. Малютина М. В. Студенчество как объект педагогического исследования / М. В. Малютина // Вестник Оренбургского университета — 2002. — № 5. — С. 51-53.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / Аєлита Капитоновна Маркова. — М. : Международный гуманитарный фонд «Знание», 1996. — 312 с.
6. Руденко Т. Б., Каткова Л. В. К вопросу о профессиональной компетентности личности учителя // Наука, образование, общество — 2006. — № 8. — Режим доступа до журн.: http://journal.sakhgu.ru/work.php?id=47.

Published

02-10-2021

How to Cite

Саприкіна, Л. В. (2021). Professional competence of the future specialist: psychological and pedagogical aspect. Educational Dimension, 32, 167–172. https://doi.org/10.31812/educdim.4500

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної