Formation of information culture of future specialists: strategic guidelines of the modern educational paradigm

Authors

  • Н. В. Волкова Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4576

Keywords:

culture, information culture, information’s society

Abstract

The problem of necessity of formation of the contemporary young educated man’s informational culture has been revealed. The article stresses on importance of informational culture high level, which stimulates the improvement of training process provides the availability & effective ness of educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 117 / PDF downloads: 122

Author Biography

Н. В. Волкова, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Cand. ped. Sciences, Associate Professor

References

1. Ничкало Н. Г. Державній політиці в галузі професійної освіти – наукове обґрунтування / Н. Г. Ничкало // Вісник АПН Україні, 1993. - № 1. – С. 52-53.
2. Ромашина О. Я. Формування інформаційної культури студентів коледжів технічного профілю: автор. дис. на здобуття наук. ступеня канд.. пед.. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. Я. Ромашина. – Тернопіль, 2007. – 27 с.
3. Сидоренко В. К. Сучасний педагогічний тезаурус інформаційної культури. Інноваційні технології в професійній підготовці вчителя трудового навчання: проблеми теорії і практики / В. К. Сидоренко // Зб. наук. праць. – Полтава, ПДПУ, 2007. – [Вип. 2]. – С. 5-10.
4. Уваров А. Ю. Новые информационные технологии и реформа образования / А. Ю. Уваров // Информатика и образование. – 1994. - № 3. – С. 18-22.
5. Угрин Л. Я. Формування інформаційної культури та розвиток громадянської освіти: (сесія третя) [Електронний ресурс] / Internet . – 2004. - № 12. – Назва з титул. екрану.

Published

20-01-2022

How to Cite

Волкова, Н. В. (2022). Formation of information culture of future specialists: strategic guidelines of the modern educational paradigm. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 255–257. https://doi.org/10.31812/educdim.4576

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної