Formation of reflection in the process of independent educational and cognitive activity of students

Authors

  • Т. В. Питинак Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4578

Keywords:

reflextion, structure of reflextion, criteria and exponents reflextion, model of reflection formimg, reflextion-oriented situations, self-dependent learning activity

Abstract

The notion of reflextion has been more exact: components, criteria, exponents and levels have been illuminated as components of a model’s structure of pedagogical university student’s reflextion forming in the process of self-dependent learning activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 119

Author Biography

Т. В. Питинак, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Рostgraduate

References

1. Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности / Анатолий Викторович Карпов. – М.: ИП РАН, 2004. – 186 с.
2. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект: монографія / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2009. – 307 с.
3. Проблемы рефлексии / [отв. ред. Иосиф Семенович Ладенко]. – Новосибирск: Наука, 1987. – 238 с.
4. Семенов И. Н. Типы и функции рефлекси в научном мышлении / И. Семенов, С. Степанов // Проблемы рефлекси в научном познании. – Куйбышев, 1983. – С. 76-82.
5. Феофанов В. Н. Развитие рефлексивности у студентов КУЗов / В. Н. Фелфанов // Оценка эффективности высшего образования. – Оренбург, 2003. – С.48-54.

Published

20-01-2022

How to Cite

Питинак, Т. В. (2022). Formation of reflection in the process of independent educational and cognitive activity of students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 266–271. https://doi.org/10.31812/educdim.4578

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної