Formation of the culture of economic thinking of future teachers of geography as a pedagogical problem

Authors

  • О. В. Бондаренко Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4581

Keywords:

economic thinking, economic culture

Abstract

The problem of formation of Geography teachers-to-be economic thinking culture is considered in the paper. The author on various approaches to defining the terms “economic thinking” and “economic culture”.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 74 / PDF downloads: 89

Author Biography

О. В. Бондаренко, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences (PhD)

References

1. Лукаш С. В. Педагогічне розуміння економічного мислення / С. В. Лукаш // Педагогіка і психологія. – 1999. – С. 26-34.
2. Лукаш С. В. Формування економічного мислення підлітків у процесі навчально-трудової діяльності : автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / С. В. Лукаш. – Київ, 2001. – 20 с.
3. Зиброва О. Г. Формированые системы экономических знаний в профессиональном образования студентов технического вуза : автореферат дис. на соискание науч. степени. … канд. пед. наук спец.. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. Г. Зиброва. – Тольятти, 2000. – 24 с.
4. Лукашевич М. П. Соціологія економіки / М. П. Лукашевич. – Режим доступу до джерела: http://tourlib.net/books_others\lukashevych_pos.htm
5. Надточнєва О. О. Формування економічної культури особистості старшокласників з використанням засобів мистецтва : автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня канд.. пед.. наук спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. О. Надточнєва. – Луганськ, 2000. – 20 с.

Published

25-11-2011

How to Cite

Бондаренко, О. В. (2011). Formation of the culture of economic thinking of future teachers of geography as a pedagogical problem. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 277–281. https://doi.org/10.31812/educdim.4581

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної