Psychological aspect in the educational activities of students of geography
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4586Keywords:
educational, environment, learning motivation, the psychological structural of personalityAbstract
The article deals with the problem of providing a motivational learning activities students.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 82
/ PDF downloads: 155
References
1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев // Избр. психол. тр.: в 2 т. – М.: Педагогика, 19680. –Т. 1. – 232 с.
2. Божович Л. И. Психологические закономерности формирования личности в онтогенезе / Л. И. Божович // Вопросы психологии. – 1976. - № 6. – С. 45-53.
3. Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті / Н. Л. Коломінський. – К.: МАУП, 2000. – 286 с.
4. Маслоу А. Дальные пределы человеческой психики : пер. с англ. / А. Маслоу – СПб. : Евразия, 1997. – 430 с.
5. Подерій П. П. Оцінка в міжнародній системі освіти / П. П. Подерій – К.: ІСДО, 1995. – 196 с.
6. Юнг К. Г. Психологические тип/ К. Г. Юнг - М.: Алвафит, 1993. – 105 с.
2. Божович Л. И. Психологические закономерности формирования личности в онтогенезе / Л. И. Божович // Вопросы психологии. – 1976. - № 6. – С. 45-53.
3. Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті / Н. Л. Коломінський. – К.: МАУП, 2000. – 286 с.
4. Маслоу А. Дальные пределы человеческой психики : пер. с англ. / А. Маслоу – СПб. : Евразия, 1997. – 430 с.
5. Подерій П. П. Оцінка в міжнародній системі освіти / П. П. Подерій – К.: ІСДО, 1995. – 196 с.
6. Юнг К. Г. Психологические тип/ К. Г. Юнг - М.: Алвафит, 1993. – 105 с.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Бугрій, О. В. (2011). Psychological aspect in the educational activities of students of geography. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 299–306. https://doi.org/10.31812/educdim.4586
Issue
Section
Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p
License
Copyright (c) 2011 О. В. Бугрій
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.