Historical and pedagogical aspects of the problem of harmonization of intellectual and emotional components in the structure of personality
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4588Keywords:
history-and-pedagogy concepts, harmonization, intellect, emotions, personality of a childAbstract
An attempt to clarify some peculiar features of solving problem of harmonization of intellectual and emotional aspects.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 92
References
1. Болингброк. Письма об изучении и пользе истории / Болингброк / Общ. ред. М. А. Барга. – М.: Наука, 1978. – 358 с.
2. Виппер Б. Р. Искусство Древней Греции / Б. П. Виппер. – М.: Искусство, 1972. – 268 с.
3. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Сергей Иосифович Гессен. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 448 с.
4. Джуринский А. Н. История педагогики / Александр Наумович Джуринский. – М. : ВЛАДОС, 1999. – 432 с.
5. Махабхарата. Рамаяна : [пер. с санскрита] // Библиотека всемирной литературы. Серия первая. – Т. 2 / Ред. В. Санович. – М. : Художественная литература, 1974. – 605 с.
6. История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца ХХ в. : [учеб. пос.] / Под ред. А. И. Пискунова. – М. : ТЦ Сфера, 2001. – 512 с.
7. Квінтіліан М. Ф. Про виховання оратора / Марк Фабій Квінтіліан // Історія зарубіжної педагогіки. Хрестоматія : [навч. пос.]. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – С. 48-58.
8. Кессиди Ф. Х. Философия, диалог и диалектика в Древней Греции классического периода / Ф. Х. Кессиди // Проблемы античной культуры. – М. : Наука. – С. 18-23.
9. Конфуций / Сост. В. В. Юрчук. – Минск : Современное слово, 2002. – 384 с.
10. Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового Запада : [пер. с фр.] / Жюль Ле Гофф. – М. : Издательская группа Прогресс, Прогресс-Академия, 1992. – 376 с.
11. Лосев А. Ф. Словарь античной философии / Алексей Федорович Лосев. – М. : Мир идей, АО АКРОН, 1995. – 232 с.
12. Мамардашвили М. К. Лекции по античной философии / Мераб Мамардашвили. – М. : Аграф, 1997. – 331 с.
13. Песталоцци И. Г. Светская женщина и мать / Иоганн Генрих Песталоцци // Избранные педагогические произведения в трех томах / под ред. М. Ф. . – С. Шабаевой. – Т. 2. – М. : Изд-во Академии педагогических наук РСФСР, 1963. – С. 485-501.
14. Песталоцци И. Г. Фигуры к моей азбуке, или к начальным основам моего мышления (Басни) / Иоганн Генрих Песталоцци // Избранные педагогические произведения в трех томах / под ред. М. Ф. Шабаевой. – Т. 2. – М. : Изд-во Академии педагогических наук РСФСР, 1963. – С. 111-131.
15. Сенека Л. А. Нравственные письма к Луцилию / Луций Аней Сенека. – М., 1977.
16. Уваров П. Ю. История средневековых университетов во франко-бальгийской историографии начала 80-х годов ХХ в. (обзор) / П. Ю. Уваров // Средние века. – Вып. 50. – М. : Наука, 1987. – С. 321-333.
17. Франк С. Л. Свет во тьме. Опыт христианской этики и социальной философии / Сергей Львович Франк. – Париж : УМКА-PRESS, 1949. – С. 124-125.
18. Le Goff J. Les universities at les pouvoirs publiques au Moyen Age at a la Renaissance // XII Congres international des sciences historiques. Rapports. III. commissions. – Vienne, 1965. – P. 189-206.
19. Ferquson A. An Essay on the History of Civil Society. – N. Y. : Garland, 1971. – S. 340.
2. Виппер Б. Р. Искусство Древней Греции / Б. П. Виппер. – М.: Искусство, 1972. – 268 с.
3. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Сергей Иосифович Гессен. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 448 с.
4. Джуринский А. Н. История педагогики / Александр Наумович Джуринский. – М. : ВЛАДОС, 1999. – 432 с.
5. Махабхарата. Рамаяна : [пер. с санскрита] // Библиотека всемирной литературы. Серия первая. – Т. 2 / Ред. В. Санович. – М. : Художественная литература, 1974. – 605 с.
6. История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца ХХ в. : [учеб. пос.] / Под ред. А. И. Пискунова. – М. : ТЦ Сфера, 2001. – 512 с.
7. Квінтіліан М. Ф. Про виховання оратора / Марк Фабій Квінтіліан // Історія зарубіжної педагогіки. Хрестоматія : [навч. пос.]. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – С. 48-58.
8. Кессиди Ф. Х. Философия, диалог и диалектика в Древней Греции классического периода / Ф. Х. Кессиди // Проблемы античной культуры. – М. : Наука. – С. 18-23.
9. Конфуций / Сост. В. В. Юрчук. – Минск : Современное слово, 2002. – 384 с.
10. Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового Запада : [пер. с фр.] / Жюль Ле Гофф. – М. : Издательская группа Прогресс, Прогресс-Академия, 1992. – 376 с.
11. Лосев А. Ф. Словарь античной философии / Алексей Федорович Лосев. – М. : Мир идей, АО АКРОН, 1995. – 232 с.
12. Мамардашвили М. К. Лекции по античной философии / Мераб Мамардашвили. – М. : Аграф, 1997. – 331 с.
13. Песталоцци И. Г. Светская женщина и мать / Иоганн Генрих Песталоцци // Избранные педагогические произведения в трех томах / под ред. М. Ф. . – С. Шабаевой. – Т. 2. – М. : Изд-во Академии педагогических наук РСФСР, 1963. – С. 485-501.
14. Песталоцци И. Г. Фигуры к моей азбуке, или к начальным основам моего мышления (Басни) / Иоганн Генрих Песталоцци // Избранные педагогические произведения в трех томах / под ред. М. Ф. Шабаевой. – Т. 2. – М. : Изд-во Академии педагогических наук РСФСР, 1963. – С. 111-131.
15. Сенека Л. А. Нравственные письма к Луцилию / Луций Аней Сенека. – М., 1977.
16. Уваров П. Ю. История средневековых университетов во франко-бальгийской историографии начала 80-х годов ХХ в. (обзор) / П. Ю. Уваров // Средние века. – Вып. 50. – М. : Наука, 1987. – С. 321-333.
17. Франк С. Л. Свет во тьме. Опыт христианской этики и социальной философии / Сергей Львович Франк. – Париж : УМКА-PRESS, 1949. – С. 124-125.
18. Le Goff J. Les universities at les pouvoirs publiques au Moyen Age at a la Renaissance // XII Congres international des sciences historiques. Rapports. III. commissions. – Vienne, 1965. – P. 189-206.
19. Ferquson A. An Essay on the History of Civil Society. – N. Y. : Garland, 1971. – S. 340.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Садова, В. В. (2011). Historical and pedagogical aspects of the problem of harmonization of intellectual and emotional components in the structure of personality. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 313–322. https://doi.org/10.31812/educdim.4588
Issue
Section
Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p
License
Copyright (c) 2011 В. В. Садова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.