The problem of emotional learning in the history of pedagogical thought

Authors

  • С. М. Щербина Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • І. Ю. Щербина Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4593

Keywords:

emotions, feelings, emotionality of training, a principle of an emotionality of training

Abstract

The problem of an emotionality of training in the history of development of pedagogical thought is considered in this article. It is specified pedagogical essence of concept “emotionality of training”.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 89

Author Biography

С. М. Щербина, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

1. Амонашвили Ш. Психологические основи педагогики сотрудничества / Шалва Амонашвили. – К. : Щсвіта, 1991. – С. 23.
2. Волкова Н. П. Педагогіка: Навчальний посібник / Наталія Павлівна Волкова. – ЯК. : Вид. центр «Академія», 2001. – 576 с.
3. Помагайба В. Емоційність як принцип навчання / В. Помагайба // Радянська школа, 1965. - № 3. – С. 4-5.
4. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи / Олександра Яківна Савченко. – К. : Абрис, 1997. – С. 169.
5. Сухомлинский В. О. Народження громадянина / Василь Олександрович Сухомлинський // Вибр. тв. : У 6 т. – К. : Рад. шк.., 1997. – Т. 3. – С. 502.
6. Харламов І.Ф. Педагогіка : навчальний посібник / Іван Федорович Харламов. – М. : Юрист, 1997. – С. 158.

Published

25-11-2011

How to Cite

Щербина, С. М., & Щербина, І. Ю. (2011). The problem of emotional learning in the history of pedagogical thought. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 332–336. https://doi.org/10.31812/educdim.4593

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p