Formation of intercultural competence as an urgent need of modern professional activity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4614Keywords:
problem education, competence, competence formation, modern education main goalAbstract
The thesis is concerned with the problem of intercultural competence formation of marketologiests in the process of globalization. The thesis is concerned with the problem of new innovation technologies in education for competence formation. The theoretical analysis of the research problem form the point of Pedagogy is made. The main approaches to the definition of the term of this method in modern education are defined by the author.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 84
/ PDF downloads: 105
References
1. Астафурова Т. Н. Интерактивная компетенция в профессионально-значимых ситуациях обучения межкультурного общения / Т. Н. Астафурова // Актуальные проблемы обучения перевода и иностранных языков в лингвистическом вузе. – М., 1996. – С. 93-107.
2. Барышников Н. В. Параметры обучения межкультурной коммуникации в средней школе / Н. В. Барышников // Иностр. языки в школе. – 2002. - № 2. – С. 28-32.
3. Брискіна І. Є. Навчання міжкультурному професійному спілкуванню в немовному вузі / Комплексна система мовної підготовки в умовах регіону: Матеріали регіональної (Черноземье) науково-практичної конференції 25-26 березня 2004 р. / під ред.. Т. А. Вдячний, В. Я. Голуб. – Борисоглібськ : ГОУ ВПО «Борисоглебский ГПИ», 2004. – С. 36-39.
4. Верещагин Е. М. Язык и культура: Лингвострановедение в изучении русского языка как иностранного. – 3-е изд., перераб. дополн. / Е. М. Верещагин, В. Г. Костомаров. – М. : Русский язык, 1983. – 269 с.
5. Дистервег Ф. А. Руководство к образованию немецких учителей // Хрестоматия по истории зарубежной педагогики / Ф. А. Дистервег. – М. : Образование, 1971. – С. 385-445.
6. Сафин В. Ф. Психология самоопределения личности / В. Ф. Сафин. – Свердловск, 1986. – 232 с.
7. Соркин П. А. Система социологии, социальная мобильность / П. А. Сорокин. – М., 1992. – 429 с.
8. Сысоев П. В. Культурное самоопределение языкового поликультурного образования / П. В. Сысоев // Иностр. яз. в школе. – 2004. – № 4. – С. 14-21.
9. Лихачов Д. С. Письма о добром и прекрасном / Д. С. Лихачов. – М., 1989. – С. 231.
10. Чигирин Е. А. ГОС ВПО второго поколения по дисциплине «Иностранный язык»: реализация тренировок в условиях неязыкового вуза / Комплексная система языковой подготовки в условиях региона: Материалы региональной (Черноземье) научно-практической конференции 25-26 марта 2004 г. / под ред. Т. А. Вдячной, В. Я. Голуб. – Борисоглебск : ГОУ ВПО «Борисоглебский ГПН», 2004. – С. 252-254.
11. Ушинский К. Д. Родное слово // Хрестоматия по истории зарубежной педагогике / К. Д. Ушинский. – М. : Образование. – 1971. – С. 232-245.
12. Dell H. Essays in the history of linguistique antropology / Dell H. Essays in/ - Amster dam: Philadelphia Benjamins. – 1983. – 240 p.
2. Барышников Н. В. Параметры обучения межкультурной коммуникации в средней школе / Н. В. Барышников // Иностр. языки в школе. – 2002. - № 2. – С. 28-32.
3. Брискіна І. Є. Навчання міжкультурному професійному спілкуванню в немовному вузі / Комплексна система мовної підготовки в умовах регіону: Матеріали регіональної (Черноземье) науково-практичної конференції 25-26 березня 2004 р. / під ред.. Т. А. Вдячний, В. Я. Голуб. – Борисоглібськ : ГОУ ВПО «Борисоглебский ГПИ», 2004. – С. 36-39.
4. Верещагин Е. М. Язык и культура: Лингвострановедение в изучении русского языка как иностранного. – 3-е изд., перераб. дополн. / Е. М. Верещагин, В. Г. Костомаров. – М. : Русский язык, 1983. – 269 с.
5. Дистервег Ф. А. Руководство к образованию немецких учителей // Хрестоматия по истории зарубежной педагогики / Ф. А. Дистервег. – М. : Образование, 1971. – С. 385-445.
6. Сафин В. Ф. Психология самоопределения личности / В. Ф. Сафин. – Свердловск, 1986. – 232 с.
7. Соркин П. А. Система социологии, социальная мобильность / П. А. Сорокин. – М., 1992. – 429 с.
8. Сысоев П. В. Культурное самоопределение языкового поликультурного образования / П. В. Сысоев // Иностр. яз. в школе. – 2004. – № 4. – С. 14-21.
9. Лихачов Д. С. Письма о добром и прекрасном / Д. С. Лихачов. – М., 1989. – С. 231.
10. Чигирин Е. А. ГОС ВПО второго поколения по дисциплине «Иностранный язык»: реализация тренировок в условиях неязыкового вуза / Комплексная система языковой подготовки в условиях региона: Материалы региональной (Черноземье) научно-практической конференции 25-26 марта 2004 г. / под ред. Т. А. Вдячной, В. Я. Голуб. – Борисоглебск : ГОУ ВПО «Борисоглебский ГПН», 2004. – С. 252-254.
11. Ушинский К. Д. Родное слово // Хрестоматия по истории зарубежной педагогике / К. Д. Ушинский. – М. : Образование. – 1971. – С. 232-245.
12. Dell H. Essays in the history of linguistique antropology / Dell H. Essays in/ - Amster dam: Philadelphia Benjamins. – 1983. – 240 p.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Ромащенко, І. В. (2011). Formation of intercultural competence as an urgent need of modern professional activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 449–457. https://doi.org/10.31812/educdim.4614
Issue
Section
Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p
License
Copyright (c) 2011 І. В. Ромащенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.