Prevention of additive behavior of adolescents as a psychological and pedagogical problem

Authors

  • Ю. С. Кулінка Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4618

Keywords:

addictions, addictive behavior, teenager using drugs, narcotic dependence, psychoactive substance

Abstract

In given clause the basic characteristics new approaches in the scientific literature to concept “addictive behavior” are considered, the feature and factors are opened which predetermine the use by the teenagers of drugs. We also analyses the reasons of dependence from psychoactive substances.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 60 / PDF downloads: 101

Author Biography

Ю. С. Кулінка, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Assistant

References

1. Безпалько О. В, Девіантна поведінка дітей та молоді як форма соціальної дезадаптації / О. В. Безпалько // Соціальна педагогіка / За ред.. проф.. А. Й. Капської. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – С. 225-238.
2. Дорога в мареві: Інформаційний посібник із проблем наркотичної залежності / [Кириченко В. В., Крупський О. П., Слабоспицька О. В.]. – Дніпропетровськ: БРИК, 2001. – 288 с.
3. Змановская Е. В. Девиантология: (Психология отклоняющегося поведения): Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М. : Издательський центр «Академия», 2003. – 288 с.
4. Рожков М. И. Профилактика наркомания у подростков пособие / М. И. Рожков, М. А. Ковальчук. – М. : Гуманит. узд. центр ВЛАДОС, 2004. – 144 с.
5. Сманцер А. П. Превентивная педагогіка: методология, теорія, методика / А. П. Сманцер, Е. М. Рангелова. – Минск : ЬГУ, 2008. – 263 с.
6. Шишковец Т. А. Осложненное поведение подростков: Причины, психолого-педагогическое сопровождение, коррекция: Справочные материалы / Т. А. Шишковец. – М. : 5 за знание, 2006. – 192 с. – (Классному руководителю).

Published

25-11-2011

How to Cite

Кулінка, Ю. С. (2011). Prevention of additive behavior of adolescents as a psychological and pedagogical problem. Educational Dimension, 32, 472–478. https://doi.org/10.31812/educdim.4618

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p