Education of intellectual culture of gifted children: theoretical aspect
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4624Keywords:
intellectual culture, educational activity, gifted children, pedagogical peculiarityAbstract
The article is devoted to the problem of forming an intellectual culture of the gifted children. The ways of the problem of forming an intellectual culture of the gifted children. The ways of the professional educational work of the teacher in upbringing of the children’s intellectual culture are clearly outlined in the article.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 96
/ PDF downloads: 0
References
1. Бабанський К. Ю. Педагогика. Учеб. пособие для студентов пед. институтов. Под. ред. Ю. К. Бабанского. – М.: «Просвещение», 1983. – 608 с.
2. Гончаренко С. Інтелект. Український педагогічний словник. – К., 1997-182 с.
3. Петровский А. В. Общая психология. 2-ге изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1976 – 479 с.
4. Щербатых Ю. В. «Общая психология». – СПб: Питер, 2008-272 с.
5. Кащенко І. П. «Використання завдань для формування інтелектуальної культури» http://buklib.net
6. Тігенко Тґ И. «Про духовно-інтелектуальне становище учнів» http://buklib.net
7. Про Державну національну програму «Освіта» («Україна ХХІ століття»). – http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=896-93-%EF
2. Гончаренко С. Інтелект. Український педагогічний словник. – К., 1997-182 с.
3. Петровский А. В. Общая психология. 2-ге изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1976 – 479 с.
4. Щербатых Ю. В. «Общая психология». – СПб: Питер, 2008-272 с.
5. Кащенко І. П. «Використання завдань для формування інтелектуальної культури» http://buklib.net
6. Тігенко Тґ И. «Про духовно-інтелектуальне становище учнів» http://buklib.net
7. Про Державну національну програму «Освіта» («Україна ХХІ століття»). – http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=896-93-%EF
Published
25-11-2011
How to Cite
Спірткова, Т. О. (2011). Education of intellectual culture of gifted children: theoretical aspect. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 505–509. https://doi.org/10.31812/educdim.4624
Issue
Section
Current issues of modern secondary school
License
Copyright (c) 2011 Т. О. Спірткова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.