Organization of simulation and game activities in history lessons in senior classes
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4632Keywords:
game activity and training history, age-gradersAbstract
The article reveals the essence of play in high school history lessons. The author presents examples of practical application of some games and proved the effectiveness of simulation-gaming activities.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 91
/ PDF downloads: 104
References
1. Бондар В. І. Дидактика. – К.: Либідь, 2005. – 264 с.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови. – Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002.
3. Пометун О. Методика навчання історії в школі / О. І. промету, Г. О. Фрейман. – К.: Генеза, 2006. – 328 с.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови. – Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002.
3. Пометун О. Методика навчання історії в школі / О. І. промету, Г. О. Фрейман. – К.: Генеза, 2006. – 328 с.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Лоштун, О. Б. (2011). Organization of simulation and game activities in history lessons in senior classes. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 547–552. https://doi.org/10.31812/educdim.4632
Issue
Section
Current issues of modern secondary school
License
Copyright (c) 2011 О. Б. Лоштун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.