TECHNOLOGY OF DIALOGICAL INTERACTION IN LESSON - AN IMPORTANT BASIS OF STRONG KNOWLEDGE AND PERSONALITY DEVELOPMENT OF STUDENTS

Authors

  • Ю. В. Рева Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4642

Keywords:

technology, a model of the lesson, dialogical interaction, pedagogical communication, cooperation, criteria and constituents of the dialogue, heterogeneous thinking, main conditions

Abstract

The article deals with technology of effective construction of dialogical interaction at the lesson, where an important basis for firm knowladge is shown and the role of a teacher in this process is explicated.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 92

Author Biography

Ю. В. Рева, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

1. Амонашвили Ш. А. Психологические основы педагогики сотрудничества / Ш. А. Амонашвили. - К., 1991. - 290 с.
2. Бахтин М. Проблеми поэтики Достоевского / М. Бахтин. - М., 1963. - 430 с.
3. Дячківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник / І. М. Дячківська. - К.: Академвидав, 2004. - 290 с.
4. Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении / В. А. Кан-Калик. -М., 1987- 190 с.
5. Курганов С. Ю. Ребенок й взросльй в учебном диалоге / С. Ю. Курганов. - М., 1989. - 126 с.
6. Мороз О. Г. Перші кроки до майстерності / О. Г. Мороз, В. Л. Омельяненко. - К., 1992. - 240 с.
7. Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; за ред. І. А. Зязюна. - 2-ге вид., допов. і переробл. - К.: Вища шк., 2004. - 422 с.
8. Підласний І. П. Як підготувати ефективний урок / І. П. Підласний. - К., 1989. - 192 с.
9. Станиславский К. С. Работа актера над собой / К. С. Станиславский // Собрание сочинений: В 8т. - М., 1954. - Т.З. - Ч.1. - 435 с.

Published

29-12-2011

How to Cite

Рева, Ю. В. (2011). TECHNOLOGY OF DIALOGICAL INTERACTION IN LESSON - AN IMPORTANT BASIS OF STRONG KNOWLEDGE AND PERSONALITY DEVELOPMENT OF STUDENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 29–37. https://doi.org/10.31812/educdim.4642

Issue

Section

Current issues of modern secondary school