OVERCOMING LINGUISTIC AND DIDACTIC DIFFICULTIES IN THE STUDY OF A FOREIGN LANGUAGE AS A MEANS OF FORMATION COGNITIVE INDEPENDENCE OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND ACCREDITATION LEVELS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4651Keywords:
linguistic and didactic difficulties, cognitive independence, higher educational establishments of the I-II sccredition levelsAbstract
The article deals with the problem concerning linguistic and didactic difficult foreing language studies and the ways og their overcoming as the means of students' independence forming in higher educational establishments of the I-II sccreditation levels.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 77
/ PDF downloads: 91
References
1. Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды: В 2-х т. / Борис Герасимович Ананьев. - М.: Педагогика, 1980. - Т.2. - 287 с.
2. Ивицкая Н. Д. О наиболее типичных ошибках при изучении английского языка которых путях их преодоления / Н. Д. Ивицкая // Иностр. яз. в шк. - 1985. - % 4. - С.46-52.
3. Китайгородская Г. А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам / Галина Александровна Китайгородская. - М.: Изд-во МГУ, 1988. - 168 с.
4. Леонтьев А. А. Психолого-педагогические основы обновления методики преподавания языков / А. А. Леонтьев // Альма матер: Вести, высш. шк. - 1998. - № 2. - С. 13-18.
5. Ушинский К. Д. Человек как предмет воспитания / К. Д. Ушинский // Антология пед. мысли России первой половины ХIX века. - М.: Педагогика, 1987. - С. 42-48.
6. Ter-Minasova S. О. Language, linguistics and life (a view from Russia) / S. G. Ter-Minasova. - M., 1996. - 155 p.
2. Ивицкая Н. Д. О наиболее типичных ошибках при изучении английского языка которых путях их преодоления / Н. Д. Ивицкая // Иностр. яз. в шк. - 1985. - % 4. - С.46-52.
3. Китайгородская Г. А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам / Галина Александровна Китайгородская. - М.: Изд-во МГУ, 1988. - 168 с.
4. Леонтьев А. А. Психолого-педагогические основы обновления методики преподавания языков / А. А. Леонтьев // Альма матер: Вести, высш. шк. - 1998. - № 2. - С. 13-18.
5. Ушинский К. Д. Человек как предмет воспитания / К. Д. Ушинский // Антология пед. мысли России первой половины ХIX века. - М.: Педагогика, 1987. - С. 42-48.
6. Ter-Minasova S. О. Language, linguistics and life (a view from Russia) / S. G. Ter-Minasova. - M., 1996. - 155 p.
Downloads
Published
29-12-2011
How to Cite
Буряченко, Н. І. (2011). OVERCOMING LINGUISTIC AND DIDACTIC DIFFICULTIES IN THE STUDY OF A FOREIGN LANGUAGE AS A MEANS OF FORMATION COGNITIVE INDEPENDENCE OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND ACCREDITATION LEVELS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 94–101. https://doi.org/10.31812/educdim.4651
Issue
Section
Current issues of modern secondary school
License
Copyright (c) 2011 Н. І. Буряченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.