PERSONALLY-ORIENTED TRAINING AS A FACTOR OF IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE AGRONOMISTS

Authors

  • Ю В. Курбатова Dnipropetrovsk State Agrarian University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4659

Keywords:

personal oriented teaching, professional education, professional consciousness

Abstract

The article is dedicated to some specific forms and methods of personal oriented teaching and their impact on formation of professional consciousness of future specialists.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 45 / PDF downloads: 44

Author Biography

Ю В. Курбатова, Dnipropetrovsk State Agrarian University

Senior Lecturer

References

1. Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания. - СПб.: Питер, 2001. - 272 с.
2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. - СПб.: Питер. - 2002. - 288 с.
3. Барановська Л. В. Особистісно орієнтовний підхід до професійної підготовки майбутніх офіцерів управління для складних інформаційних систем як категорія педагогічної науки / Л. В. Барановська // Збірник наукових праць ЖВІ НАУ. - 2010.
Випуск 3 - с. 158-164.
4. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання / І. Д. Бех. - К.: ІЗМН, 1998. - 204 с.
5. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: стратегія проектування / І. Д. Бех // існик Житомирського державного університету ім. Франка. - 1999. - № 3. - С. 42-43.
6. Коробченко А. А. Проблеми особистісно орієнтованого навчання у вищих навчальних закладах: (Педагогіка. - 2005. - № 4.) [Електронний ресурс] /А. А. Коробченко// Педагогіка. - 2005. - № 4. - Режим доступу до журн.: http://bdpu.org/scientific_published/pedagogics_4_2005/1 .
7. Савченко О. Я. Особистісно орієнтоване навчання / О. Я. Савченко // Енциклопедія освіти [піл ред. В. Г. Кременя]. - К.: Юрінком, Інтер, 2008. - С. 627.

Published

29-12-2011

How to Cite

Курбатова, Ю. В. (2011). PERSONALLY-ORIENTED TRAINING AS A FACTOR OF IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE AGRONOMISTS. Educational Dimension, 31, 140–145. https://doi.org/10.31812/educdim.4659

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy