INNOVATIVE APPROACHES IN THE ORGANIZATION OF LABORATORY CLASSES IN CERTAIN COURSES OF HIGHER MATHEMATICS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4661Keywords:
innovative technologies, adaptive system of instruction, activation of independent activity, applied software for the personal computersAbstract
Intruction of elements of the adaptive system of instruction during realization of the lab works in mathematical statistics in institutes of higher education with technical specialization assists conservation of the semantic strees of the course and activation of independet cognitive activity of students.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 77
/ PDF downloads: 92
References
1. Гончаров С. М. Основи педагогічної праці. - Рівне: РДТУ, 2001. - 256 с.
2. Петрук В. А. Розвиток навиків самостійної роботи у студентів технічних вузів на практичних заняттях з вищої математики / В. А. Петрук, І. В. Хом'юк // Теорія та методика яяя природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник наук.-метод. праць Рівненського держ. гуманітарного ун-ту. - Рівне, 2001. - Вип. №3. - С. 99-103.
2. Петрук В. А. Розвиток навиків самостійної роботи у студентів технічних вузів на практичних заняттях з вищої математики / В. А. Петрук, І. В. Хом'юк // Теорія і методика вивчення природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник наук.-метод. праць Рівненського держ. гуманітарного ун-ту. - Рівне, 2001. - Вип. № 3. - С. 99-103.
3. Пустогов В. И. Место фундаментальних дисциплин в техническом вузе на этапе развития информационных технологий / В. И. Пустогов, М. Н. Орфанова // Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій технічній школі: Збірник наукових праць. - Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2003. - С. 147-150.
2. Петрук В. А. Розвиток навиків самостійної роботи у студентів технічних вузів на практичних заняттях з вищої математики / В. А. Петрук, І. В. Хом'юк // Теорія та методика яяя природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник наук.-метод. праць Рівненського держ. гуманітарного ун-ту. - Рівне, 2001. - Вип. №3. - С. 99-103.
2. Петрук В. А. Розвиток навиків самостійної роботи у студентів технічних вузів на практичних заняттях з вищої математики / В. А. Петрук, І. В. Хом'юк // Теорія і методика вивчення природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник наук.-метод. праць Рівненського держ. гуманітарного ун-ту. - Рівне, 2001. - Вип. № 3. - С. 99-103.
3. Пустогов В. И. Место фундаментальних дисциплин в техническом вузе на этапе развития информационных технологий / В. И. Пустогов, М. Н. Орфанова // Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій технічній школі: Збірник наукових праць. - Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2003. - С. 147-150.
Downloads
Published
29-12-2011
How to Cite
Василенко, О. А. (2011). INNOVATIVE APPROACHES IN THE ORGANIZATION OF LABORATORY CLASSES IN CERTAIN COURSES OF HIGHER MATHEMATICS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 145–151. https://doi.org/10.31812/educdim.4661
Issue
Section
Theoretical foundations of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2011 О. А. Василенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.