INDIVIDUALIZATION OF PROFESSIONALLY ORIENTED EDUCATION AS A BASIS FOR IMPROVING THE EFFICIENCY OF STUDY FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4662Keywords:
individualization, professional oriented, the Higher Pedagogical Schools, the educational processAbstract
The problem of improvement of students' prifessional oriented learning effectiveness at non-linguistics specialities in the Higher Pedagogical School is examined. The authour considers individualization of the professional oriented learning of foreign languages as the basis of the current educational process.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 80
/ PDF downloads: 81
References
1. Володько В. М. Індивідуалізація і диференціація навчання: понятійно-категорійний аналіз / В. М. Володько // Педагогіка і психологія, 1997. - № 4. - С. 9-17.
2. Гусак П. М. Підготовка учителя: технологічні аспекти / Петро Миколайович Гусак. - Луцьк: ВДУ, 1999. - 276 с.
3. Давыдов В. В. Проблеми развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования; АПН СССР / Василий Васильевич Давыдов. - М.: Педагогика, 1986. - 342 с.
4. Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. [учеб. пособие для студентов пед. ин-тов] / Самсадин Бутохович Елканов. - М.: Просвещение, 1989. - 189 с.
5. Малихін О. В. Програма навчального курсу з іноземної мови професійного спрямування (для спеціальності «Педагогіка і методика середньої освіти. Образотворче мистецтво») / О. В. Малихін, С. О. Мелікова. - Кривий Ріг: КДПУ, 2005- 43 с.
6. Подмазин С. И. Личностно-ориентированное образование / Сергей Иванович Подмазин. - Запорожье: Просвіта, 2000. - 250 с. - (Социально-философское исследование).
7. Якиманская И. С. Разработка технологии личностно ориентированного обучения / Якиманская // Вопросы психологии. - 1995. -№2. - С. 31-41.
2. Гусак П. М. Підготовка учителя: технологічні аспекти / Петро Миколайович Гусак. - Луцьк: ВДУ, 1999. - 276 с.
3. Давыдов В. В. Проблеми развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования; АПН СССР / Василий Васильевич Давыдов. - М.: Педагогика, 1986. - 342 с.
4. Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. [учеб. пособие для студентов пед. ин-тов] / Самсадин Бутохович Елканов. - М.: Просвещение, 1989. - 189 с.
5. Малихін О. В. Програма навчального курсу з іноземної мови професійного спрямування (для спеціальності «Педагогіка і методика середньої освіти. Образотворче мистецтво») / О. В. Малихін, С. О. Мелікова. - Кривий Ріг: КДПУ, 2005- 43 с.
6. Подмазин С. И. Личностно-ориентированное образование / Сергей Иванович Подмазин. - Запорожье: Просвіта, 2000. - 250 с. - (Социально-философское исследование).
7. Якиманская И. С. Разработка технологии личностно ориентированного обучения / Якиманская // Вопросы психологии. - 1995. -№2. - С. 31-41.
Downloads
Published
29-12-2011
How to Cite
Мелікова, С. О. (2011). INDIVIDUALIZATION OF PROFESSIONALLY ORIENTED EDUCATION AS A BASIS FOR IMPROVING THE EFFICIENCY OF STUDY FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 151–157. https://doi.org/10.31812/educdim.4662
Issue
Section
Theoretical foundations of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2011 С. О. Мелікова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.