INDIVIDUALIZATION OF PEDAGOGICAL PRACTICE AS A MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4664Keywords:
pedagogical practice's individualization, professional education, practical student's technological potentialAbstract
The article deals with the problem of pedagogical practices's individualization as the basis of interaction of intellectual and emonational aspects of educational process and the way of future history teacher's professional education upgrading.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 72
/ PDF downloads: 96
References
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. - 2004. - № 1-2.
2. Вербицкий А. А. Активное обучение в вьісшей школе: контекстний подход: Метод пособие. - М.: Висш. шк., 1991. - 207 с.
3. Курнлів Валентина. Методика викладання історії: Навч. посібник. - Львів; Торонто: Світ, 2003. - 248 с.
4. Лернер Й. Я. Историческое сознание и условия его формирования // Преподавание истории в школе. - 1988. - № 4. - с.18 -24 с.
5. Тур Р. І. Педагогічна рефлексія - основа формування творчого саморозвитку особистості // Управління школою. - 2004. - № 13. - с. 17-23.
2. Вербицкий А. А. Активное обучение в вьісшей школе: контекстний подход: Метод пособие. - М.: Висш. шк., 1991. - 207 с.
3. Курнлів Валентина. Методика викладання історії: Навч. посібник. - Львів; Торонто: Світ, 2003. - 248 с.
4. Лернер Й. Я. Историческое сознание и условия его формирования // Преподавание истории в школе. - 1988. - № 4. - с.18 -24 с.
5. Тур Р. І. Педагогічна рефлексія - основа формування творчого саморозвитку особистості // Управління школою. - 2004. - № 13. - с. 17-23.
Downloads
Published
29-12-2011
How to Cite
Журба, Л. В. (2011). INDIVIDUALIZATION OF PEDAGOGICAL PRACTICE AS A MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 157–162. https://doi.org/10.31812/educdim.4664
Issue
Section
Theoretical foundations of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2011 Л. В. Журба
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.