INDIVIDUALIZATION OF PEDAGOGICAL PRACTICE AS A MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY

Authors

  • Л. В. Журба Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4664

Keywords:

pedagogical practice's individualization, professional education, practical student's technological potential

Abstract

The article deals with the problem of pedagogical practices's individualization as the basis of interaction of intellectual and emonational aspects of educational process and the way of future history teacher's professional education upgrading.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 56 / PDF downloads: 43

Author Biography

Л. В. Журба, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Lecturer

References

1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. - 2004. - № 1-2.
2. Вербицкий А. А. Активное обучение в вьісшей школе: контекстний подход: Метод пособие. - М.: Висш. шк., 1991. - 207 с.
3. Курнлів Валентина. Методика викладання історії: Навч. посібник. - Львів; Торонто: Світ, 2003. - 248 с.
4. Лернер Й. Я. Историческое сознание и условия его формирования // Преподавание истории в школе. - 1988. - № 4. - с.18 -24 с.
5. Тур Р. І. Педагогічна рефлексія - основа формування творчого саморозвитку особистості // Управління школою. - 2004. - № 13. - с. 17-23.

Published

29-12-2011

How to Cite

Журба, Л. В. (2011). INDIVIDUALIZATION OF PEDAGOGICAL PRACTICE AS A MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY. Educational Dimension, 31, 157–162. https://doi.org/10.31812/educdim.4664

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy