MASTER-ABSCHLUSS AUS DER STELLUNG DER PRAXIS

Authors

  • М. Г. Криловець Nizhyn Gogol State University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4665

Keywords:

research work, speciality competence, research

Abstract

Future Geography Teachers preparedness for research work is defined as a speciality competence characterized by the skills: to do research study, to collect and analyze research information, to have a good command of methodology apparatus of research, to have a good command of theoretical, empirical, statistical and other research methods, to determine the resultativeness of research work, to put the results of the research into teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 62 / PDF downloads: 38

Author Biography

М. Г. Криловець, Nizhyn Gogol State University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Кривульченко А. І. Курсові та дипломні роботи з географічних дисциплін. Методичні вимоги та поради для студентів вищих навч. закладів / Кривульченко А. І. - Кіровоград.: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. 2004. - 52 с.
2. Криловець М. Г. Організація наукової підготовки студентів магістратури за спеціальністю географія / М. Г. Криловець // Вісник Київського міжнародного університету: Серія: Педагогічні науки. - Київ. 2006. - Вип. 9. - С.133-147.
3. Криловець М. Г. Шляхи поліпшення науково-дослідницької роботи студентів-географів / М. Г. Криловець // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії: 36. наук, праць. - Харків, 2001. - Вип. 2. - С. 16-18.
4. Олійник Я. Б. Організація наукової роботи студентів та аспірантів на географічному факультеті / Я. Б. Олійник, В. О. Шевченко // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. 36. наук, праць - Харків, 2001. Вип, 1. - С. 9-11.
5. Шут М.І., Сергієнко В. П., Касперський А. В. Методичні вказівки до підготовки, виконання і захисту кваліфікаційних (дипломних) робіт / М.І Шут, В. П. Сергієнко, А. В. Касперський - К.: НПУ, 1999. - 37 с.

Published

29-12-2011

How to Cite

Криловець, М. Г. (2011). MASTER-ABSCHLUSS AUS DER STELLUNG DER PRAXIS. Educational Dimension, 31, 162–170. https://doi.org/10.31812/educdim.4665

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy