ESTABLISHMENT AND DEVELOPMENT OF A MODERN SYSTEM OF HIGHER PEDAGOGICAL EDUCATION OF THE GREEK REPUBLIC AS A COUNTRY - MEMBER OF THE BLACK SEA ECONOMIC COMMUNITY

Authors

  • С. В. Сапожников Crimean Engineering and Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4671

Keywords:

high pedagogical education, teachers' training, pedagogical staff, system

Abstract

The article considers the process of becoming and development of high pedagogical education's system in Republic of Greece as the country-member of the Black Sea economical cooperation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 99

Author Biography

С. В. Сапожников, Crimean Engineering and Pedagogical University

Lecturer

References

1. Глузман О. В. Університетська педагогічна освіта: Досвід системного дослідження. - К.: Просвіта, 1997, - 312 с.
2. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень. - К.: Юрін-комінтер, 2008. - 1040 с.
3. Короткова Ю. М. Професійна підготовка вчителя початкових класів у сучасній Греції: дис. на зобуття наук, ступеня кандидата пед. наук, спец. 13. 00. 01 - загальна педагогіка та історія педагогіки /Ю. М. Корткова. -X., 2008 - 192 с.
4. Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі в кінці XX століття: дис. на здобуття наук, ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. П. Пуховська. - К., 1998. - 441 с.
5. Ελλαδα : Ιστοριαα και πολιτισμοξ Δεκατοξ τομοξ Δευτερο μεροξ - Αθηνα: Μαλλιαρηξ - Παιδεια. - 1999.
6. Νομοξ 2083/1992 "Εκουγχρονιασμος της Ανοωτατης Εκπαιδενοης" // Σ. Μπονζακης. Πανεπιστημιακη Εκπαιδευση στην Ελλαδα (1836-2005): Τεκμηρτα ιοτοριας. - Αθηνα: GUTENBERG, 2005. - Т. В: (1926-2005). - Σ. 711-768.

Published

29-12-2011

How to Cite

Сапожников, С. В. (2011). ESTABLISHMENT AND DEVELOPMENT OF A MODERN SYSTEM OF HIGHER PEDAGOGICAL EDUCATION OF THE GREEK REPUBLIC AS A COUNTRY - MEMBER OF THE BLACK SEA ECONOMIC COMMUNITY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 208–216. https://doi.org/10.31812/educdim.4671

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy