METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF STUDENTS' LEARNING ACTIVITIES

Authors

  • O. V. Bugriy Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4677

Keywords:

education activities, the methodology, system, systematic approach

Abstract

The article explains of principles and ways of organizing learning activities of students, revealed the advantage of a systematic approach to the educational proach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 104

References

Анохин П. К. Избраннне трудьі: философские аспекти теории функциональной си¬стеми / П. К. Анохин. - М.: 1978. - С. 57.

Афанасьев В. Г. Система й общество / В. Г. Афанасьев. - М.: Политиздат, 1980. - 380 с.

Блауберг B. В., Юдин 3. Г. / B. В. Блауберг, 3. Г. Юдин. - М.: Наука, 1973. - 270 с.

Гильманов С. А. Система диагностики развития личности в инновационннх образовательньїх учреждениях / С. А. Гильманов, Г. Й. Морева. - Тюмень: ИПК ПК. - 1995. - 19 с.

Данилов М. А. Дидактика как теория образования й обучения / М. А. Данилов // Дидактика средней школы. - М.: Просвещение, 1975. - 303 с.

Зеер 3. Ф. Становление личностно ориентированного образования / 3. Ф. Зеер // Образование и наука. - 1999. - № 1. - С.113; С.117.

Ильина Т. А. Структурно-системный подход к организации обучения / Т. А. Ильина. - М.: Знание, 1972. - Вил. № 1. - С. 21

Козелецкий Ю. С. Психологическая теория решений / Ю. С. Козелецкий. - М.: Прогресе, 1979. - С. 39.

Левина М. М. Подготовка будущего учителя к реализации функционального единства процесса обучения / М. М. Левина. - М.: Изд-во МГПИ им. В. И. Ленина, 1987. - С. 21.

Леднёв В. С. Содержание образования / В. С. Леднёв. - М.: Высшая школа, 1989. - 360 с.

Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.

Марков М. И. Теория социального управления / М. И. Марков. - М.: Прогрессе, 1978. - С. 200.

Перегудов Ф. И. Введение в системный анализ / Ф. И. Перегудов, Ф. П. Тарасенко. - М.: Высшая школа, 1989. - 367 с.

Сериков В. В. Личностно ориентированное образование / В. В. Сериков // Педагогика. - 1994. - №5. - С. 42.

Талызина Н. Ф. Технология обучения... / Н. Ф. Талызина // Современная высшая школа. - 1977. -X» 1 (17). - с. 88.

Чошанов М. А. Что такое педагогическая технология? / М. А. Чошанов // Школьные технологіии - М. - 1996. - № 3. - С. 8-13.

Шамова Т. И. Активизация учения школьников / Т. И. Шамова. - М.: Педагогика, 1982. - С. 36.

Якиманская И. С. Личностно ориентированное обучение в современной школе / И. С. Якиманская. - М.: Сентябрь, 1996. - С. 5; С.13.

Published

19-05-2022

How to Cite

Bugriy О. В. (2022). METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF STUDENTS’ LEARNING ACTIVITIES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 232–239. https://doi.org/10.31812/educdim.4677

Issue

Section

Theoretical and methodological principles of professional development of future