THEORETICAL ANALYSIS OF DEFINITION OF CATEGORIES OF COMPETENCE AND COMPETENCE

Authors

  • H. M. Udovichenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4679

Keywords:

competence approach, competence, competency

Abstract

Scientific approaches to competence approach and competence, competency determination are analyzed in the article. The importance of competence approach introduction into theory and practices are stressed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 102

References

Безрукова В. С. Словарь нового педагогического мышления / В. С. Безрукова. - Екатеринбург: Валгос, 1996. - 94 с.

Варданян Ю. В. Становление й развитие профессиональной компетентности педагога и психолога / Ю. В. Варданян. - М., 1998. - 179 с.

Великий тлумачний словник української мови / Уклад, і головний редактор В. Т. Бусел. -К.: Ірпінь: Перун, 2003. - 1440 с.

Зеер 3. Ф. Личностно ориентированное профессиональное образование / 3. Ф. Зеер. - Екатеринбург: Изд-во Уральского гос. профпед. университета, 1998. - 126 с.

Краевский В., Хуторской А. Предметнеє й общепредметное в образовательньїх стандартах / В. Краевский, А. Хуторской // Педагогика. - 2003. - № 2. - С. З - 10.

Краткий психологический словарь / сост. Л. А. Карпенко. - М.: Политиздат, 1985. - 431 с.

Кордуэл М. Психология А - Я: Словарь справочник / пер. с англ. К. С. Ткаченко. - М.: ФАИР-ПРКСС, 1999. - 448 с.

Соціолого-педагогічний словник / за ред. В. В. Радула. - К.: «ЕксОб»,2004. - 304 с.

Oxford Advanced Lerner's Dictionary of Currend English. - 6th edition. - Oxford University Press, 2000. - 1568с.

Философский энциклопедический словарь / под. ред. А. Л. Грекуловой. - М.: Сов. энцикл., 1989. - 813 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Udovichenko Г. М. (2022). THEORETICAL ANALYSIS OF DEFINITION OF CATEGORIES OF COMPETENCE AND COMPETENCE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 245–250. https://doi.org/10.31812/educdim.4679

Issue

Section

Theoretical and methodological principles of professional development of future