PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AS FACTORS OF FORMATION OF ENVIRONMENTAL CULTURE OF STUDENTS HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING

Authors

  • N. V. Gnilwşa Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4687

Keywords:

environmental education, psychological culture of personality, ecological culture, training specialist

Abstract

The development problem of the essence of environmental education of future professionals is multi-faceted and should rise to a new level with the supply issue of direct communication of environmental education and identity formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 55 / PDF downloads: 47

References

Бодалев А. А. Психология о личности / Бодалев А. А. - М.: Изд-во МГУ, 1988. - 188 с.

Вебер Э. А. Структура целостного отношения к природе /Проблемы природоохранного образования и воспитания. - М.: Наука, 1982. - С. 26-33.

Грачева В. И. Педагогические условия формирования экологических убеждений как компонента научного мировоззрения учащихся: автореф. дис. ...канд. пед. наук / Грачева В. И. - М: 2001. - 20 с.

Концепція екологічної освіти України / Збірник наказів МОН України. - 2002. - № 7. - С. 4.

Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / Леонтьев А. Н. - М.: Политиздат, 1977. - 304 с.

Маркевич Д. Социальная экология. - М.: Просвещение, 1993. - 152 с.

Психологический словарь / Под общ. ред. А. В. Петровского.- 2-е изд. исправ. и доп. - М.: Политиздат, 1990. - 494 с.

Психология й педагогика развития личности: Монография/Под ред. Е. Н. Шиянова, С. В. Бобрышова й др. - М.: «Илекс», 2002. - 568 с.

Психология ощущений и восприятия: изд-во 2-е / Под ред. Ю. Б. Гинненрейтер, В. В. Любимова. - М.: ЧеРо, 1999. - 610 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Gnilwşa Н. В. (2022). PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AS FACTORS OF FORMATION OF ENVIRONMENTAL CULTURE OF STUDENTS HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING. Educational Dimension, 31, 287–296. https://doi.org/10.31812/educdim.4687

Issue

Section

Theoretical and methodological principles of professional development of future