DIDACTIC CONDITIONS OF ENSURING THE EMOTIONALITY OF STUDENTS 'EDUCATION DURING THE STUDY OF THE COURSE "HISTORY OF PEDAGOGY"
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4774Keywords:
emotion, feeling, emotion of teaching, didactic conditions, emotional background of studies, individual approachAbstract
In the article the didactic aspect of the problem of providing emotion of teaching students is beign studied. Pedagogical sense of the notion "teaching emotion" has been theoretically substantiated and experimentally tesyed.
Downloads
Metrics
References
Бурлачук Л, Ф. Словарь-справочник по психодиагностике / Л. Ф. Бурлачук С. М. Морозов. - СІЖ: Питер, 2001. - 517с.
Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Евгений Петрович Ильин. - СПб.: Питер, 2001. - 752 с.
Фридман Л. М. Педагогический опыт глазами психолога / Лев Маркевич Фридман. - М.: Просвещение, 1987. - 224 с.
Чебыкин А. Я. Диагностика социально-психологических особенностей эмоциональной сфери личности / Александр Яковлевич Чебыкин // Эмоциональная регуляция учебной деятельности. - М.: АН СССР, 1988. - С. 238-244.
Шпак М. Емоційность навчання учнів / Марія Шпак // Шлях освіти. - 2003. - № 3. - С.37-41.
Шпак М. М. В. О. Сухомлинський про емоційність навчання молодших школярів // Педагогіка Василя Сухомлинського на зламі епох: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції та 5-их Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський і сучасність». - Київ - Кіровоград, 1999. - С. 137-139.
Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся / Галина Ивановна Щукина. - М.: Педагогика, 1988. - 208 с.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 S. M. Shcherbyna, I.Yu. Shcherbyna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.