FORMATION OF ATTITUDE TO PHYSICAL EDUCATION AS A FACTOR OF EMOTIONAL PERSONAL DEVELOPMENT AND HEALTH BUILDING

Authors

  • L.I. Minzhorina Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • V.V. Vasylenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4780

Keywords:

emotional development, priority reasons, approach of the systems

Abstract

Priority reasons are in-process educed in situational questions at the study of principles of forming of attitude toward employments by physical exercises as one of facilities of emotional development of personality of future teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 96

Author Biographies

L.I. Minzhorina, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Biological Sciences (PhD), Associate Professor

V.V. Vasylenko, Kryvyi Rih State Pedagogical University

lecturer

References

Актуальність формування усвідомлення ставлення до фізичного виховання у майбтніх педагогів/ Мінжоріна І. Л., Андріанов В.Є.//Актуальні проблеми юнацького спорту: Матеріали VIII Всеукраїнської науково-практичної конференції. Херсон, 2010. - С. 147-150.

Гармонізація інтелектуального та емоційного факторів навчання у забезпеченні якісної освіти учнів: Науково-методичний посібник. Кривий Ріг, 2008, - 274 с.

Формування свідомого ставлення студентів до занять фізичною культурою / Спицький В. В., Жуков В. Л.// Сучасні проблеми сучасного виховання і спорту школярів та студентів України: матеріали X Всеукраїнської науково-практичної конференції.- Суми, 2010. - С. бЗ - 66.

Шляхи підвищення мотивації фізкультурно-оздоровчої діяльності / С. Городннський // Актуальні проблеми фізичного виховання в умовах кредитно-модульної системи навчання: матеріали Все5Тфашськоїнауково-практичної конференції. - Дніпропетровськ, 2010.

Published

14-01-2011

How to Cite

Minzhorina Л. І. ., & Vasylenko В. (2011). FORMATION OF ATTITUDE TO PHYSICAL EDUCATION AS A FACTOR OF EMOTIONAL PERSONAL DEVELOPMENT AND HEALTH BUILDING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 458–462. https://doi.org/10.31812/educdim.4780

Issue

Section

Current issues of modern secondary school_