THE ROLE OF THE EMOTIONAL FACTOR IN THE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF FUTURE TEACHERS

Authors

  • K.S. Sadokhina Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4783

Keywords:

emotions, intellectual sense, knowledge, educational-cognitive activity, the preparation of future teacgers

Abstract

The article explains the role of emotional factors in educational-cognitive activity of students - future teachers. Reveals the "emonational core" of the structural components of the educational-cognitive activity: substantive, procedural and motivational, whici function in a coherent system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 77 / PDF downloads: 107

References

Гиппенрейтер Ю. Б. Психологи мотивации и эмоций / Ю. Б. Гиппенрейтер, Ю. Б. Фаликман. - режим доступа: http://mirking.com./knigi/prihologia/1181341178-psihologiya-motivacii-i-emociy.html

Изард К. 3. Психология эмоций / К. 3. Изард. - режим доступа: http://mirking.com./knigi/prihologia/1181341178-psihologiya-yemocij.htm

Калошин В. Вплив емоцій на ефективність навчального процесу / В. Калошин, О. Бєзносюк // Практична психологія і соціальна робота. - 2006. - № 1. - С. 70-74.

Кондрашова Л. В. Емоційна домінанта підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності / Л. В. Кондрашова // Рідна школа. - 2010, - № 7-8. - С. 14-19.

Маслова Т. М. Эмоционально-ценностньїй компонент подготовки будущих педагогов / Т. М. Маслова // Педагогика. - 2008. - № 8. - С. 50-57.

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / Л. С. Рубинштейн. - режим доступа: http://psylib.org.ua/books/rubin01/index.htm

Шпак М. ЕМОЦІЙНІСТЬ як принцип навчання / М. Шпак /7 Шлях освіти. - 2003. - № 3. -С. 37-41.

Published

14-01-2011

How to Cite

Sadokhina К. (2011). THE ROLE OF THE EMOTIONAL FACTOR IN THE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF FUTURE TEACHERS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 469–473. https://doi.org/10.31812/educdim.4783

Issue

Section

Current issues of modern secondary school_