THE ROLE OF THE EMOTIONAL FACTOR IN THE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF FUTURE TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4783Keywords:
emotions, intellectual sense, knowledge, educational-cognitive activity, the preparation of future teacgersAbstract
The article explains the role of emotional factors in educational-cognitive activity of students - future teachers. Reveals the "emonational core" of the structural components of the educational-cognitive activity: substantive, procedural and motivational, whici function in a coherent system.
Downloads
Metrics
References
Гиппенрейтер Ю. Б. Психологи мотивации и эмоций / Ю. Б. Гиппенрейтер, Ю. Б. Фаликман. - режим доступа: http://mirking.com./knigi/prihologia/1181341178-psihologiya-motivacii-i-emociy.html
Изард К. 3. Психология эмоций / К. 3. Изард. - режим доступа: http://mirking.com./knigi/prihologia/1181341178-psihologiya-yemocij.htm
Калошин В. Вплив емоцій на ефективність навчального процесу / В. Калошин, О. Бєзносюк // Практична психологія і соціальна робота. - 2006. - № 1. - С. 70-74.
Кондрашова Л. В. Емоційна домінанта підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності / Л. В. Кондрашова // Рідна школа. - 2010, - № 7-8. - С. 14-19.
Маслова Т. М. Эмоционально-ценностньїй компонент подготовки будущих педагогов / Т. М. Маслова // Педагогика. - 2008. - № 8. - С. 50-57.
Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / Л. С. Рубинштейн. - режим доступа: http://psylib.org.ua/books/rubin01/index.htm
Шпак М. ЕМОЦІЙНІСТЬ як принцип навчання / М. Шпак /7 Шлях освіти. - 2003. - № 3. -С. 37-41.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 K.S. Sadokhina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.