COMBINATION OF INTELLECTUAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT OF STUDENTS IN THE PROCESS OF ELECTRODYNAMICS IN HIGHER PEDAGOGICAL EDUCATIONAL EDUCATION

Authors

  • O.A. Konoval Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4785

Keywords:

electrodynamics, special theory of relativity, teaching method, intellectual development, emotionally explained development

Abstract

Is exposed efficiency of combination of intellectual and emotionally explained development of students within the framework offered and inculcated by us to innovative conception of construction of maintenance and method of teaching of electrodynamics on consistently relativism principles with an orientation on strengthening of role of deduction, as to the method of scientific cognition, uses by a problem teaching and computer design in the process of teaching of electrodynamics in higher pedagogical educational establishment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 109

Author Biography

O.A. Konoval, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Physical and Mathematical Sciences (PhD), Associate Professor

References

Кучерук І. М. Загальний курс фізики: у 3 т.: [навч. посіб. для студ. вищ. тех. і пед. закл. освіти] / І. М. Кучерук, І. Т. Горбачук, П. П. Луцик; за ред. І. М. Кучерука. -Т. 2: Електрика і магнетизм. -К.: Техніка, 2001. - 452 с.

Матвеев А. Н. Электричество и магнетизм / А. Н. Матвеев. - М.: Высшая школа. 1983. - 463 с.

Иродов И. Е. Электромагнетизм. Основные закони / Й. Е. Иродов. - [4-е изд., испр. - М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2003. - 320 с.

Пареелл 3. Электричество и магнетизм: учебное руководство: пер. с англ. / 3. Пареелл; под ред. А. И. Шальникова и А. О. Вайсенберга. - [3-є изд., испр.]. Наука, 1983. - 416 с. - (Берклиевский курс физики).

Тамм И. Е. Основи теории злектричества / И. Е. Тамм. - М.: Наука, 1966. - 624 с.

Коновал О. А. Основи електродинаміки: навч. посіб для студ. вищ. пед. навч. закл. / О. А. Коновал; Міністерство освіти і науки України; Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. - 347 с.: іл. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/3603

Коновал О. А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності: монографія / О. А. Коновал; Міністерство освіти і науки України; Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг: Видавничий дім

- 346 с.:іл.

Коновал О. А. Зіставний аналіз методик навчання електродинаміки у вищому навчальному закладі / О. А. Коновал // Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2010. - Вип. 90. - С. 140-144.

Коновал О. А. Теоретичні і методичні засади вивчення електродинаміки як релятивістської теорії у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наук, ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання

(фізика)» / О. А. Коновал; НПУ ім. М. П. Драгоманова. - К.: 2010. - 45 с.

Коновал О. А. Теоретичні і методичні засади вивчення електродинаміки як релятивістської теорії у вищих педагогічних навчальних закладах: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Олександр Андрійович Коновал; НПУ імені М. П. Драгоманова. - К.: 2010. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/3560

-488 с.

Коновал О. А. Відносність електричного і магнітного полів: монографічний навч. посіб. для студ. вищих навч. закладів / О. А. Коновал; Міністерство освіти і науки України; Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг: Видавничий дім, 2008. - 248 с.: іл. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/3602

Фейнман Р. Фейнмановские лекции по физике: в 9 т. / Р. Фейнман, Р. Лейтон,М. Сзндс. - Т. 6: Злектродинамика. - М.: Мир, 1966. - 343 с.

Published

14-01-2011

How to Cite

Konoval О. (2011). COMBINATION OF INTELLECTUAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT OF STUDENTS IN THE PROCESS OF ELECTRODYNAMICS IN HIGHER PEDAGOGICAL EDUCATIONAL EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 476–484. https://doi.org/10.31812/educdim.4785

Issue

Section

Current issues of modern secondary school_