DEFINITION OF CRITERIA FOR EVALUATION OF LEVELS FORMATION OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL CULTURE PRIMARY CLASS TEACHER

Authors

  • І.О. Palshkova South Ukrainian NPU named after KD Ushinsky , Південноукраїнський НПУ імені К.Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4797

Keywords:

professional-pedagogical culture, culture, pedagogical culture

Abstract

In the article problems of definition of criteria of an estimation of levels of formation of professional – pedagogical culture of the teacher of initial classes are considered. The analysis of the pedagogical literature problem of professional and pedagogical culture carried out, criteria of professional – pedagogical culture  of students are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • І.О. Palshkova, South Ukrainian NPU named after KD Ushinsky, Південноукраїнський НПУ імені К.Д. Ушинського

    Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Бех І.Д. Інтеграція як освітня перспектива / І.Д. Бех // Початкова школа. - 2002. - №5. -С. 5-6.

Гриньова В.М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (те¬оретичний та методичний аспекти) : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня д-ра пед. Наук : 13.00.04 / В.М. Гриньова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – 2001. – 45 с.

Формирование профессиональной культуры учителя / под ред. В.А.Сластенина. - М.: Прометей, 1993. - 173 с.

Чернова Ю.К. Профессиональная культура й формирование ее составляющих в процессе обучения / Ю.К. Чернова. - М.: ТолПи, 2000. - 163 с.

Щуркова Н.Е. Воспитание: новый взгляд с позиции культури / Н.Е. Щуркова. - М. : Школа-Пресс, 1997. - 96 с.

Published

19-05-2022

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of

How to Cite

DEFINITION OF CRITERIA FOR EVALUATION OF LEVELS FORMATION OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL CULTURE PRIMARY CLASS TEACHER. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 11-18. https://doi.org/10.31812/educdim.4797

Most read articles by the same author(s)