INTEGRATIVE APPROACH TO FORMATION PROFESSIONALISM OF FUTURE PSYCHOLOGISTS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • О.А. Cherepyekhina Zaporizhzhya Classical Private University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4825

Keywords:

psychologist, professional developmens, training of paychologists

Abstract

The article analyzes theoretical and methodological foundations of studies of formation of professionalism of psychologists in training in universit-based integrative approach. Determined the specific features of an integrative approach to the practlcal part training of prychologists.

Downloads

Metrics

PDF views
115
Abstract views: 116 / PDF downloads: 115

Author Biography

О.А. Cherepyekhina, Zaporizhzhya Classical Private University

Candidate of Psychological Sciences (PhD), Associate Professor

References

Беляева А.П. Интегративно-модульная педагогическая система профессионального образования / А.П. Беляева. - СПб.: Речь, 1997. - 226 с.

Вашуленко М.С. Інтегрування різних видів мовленнєвої діяльності у процесі вивчення рідної мови /М.С. Вашуленко // Практична психологія та соціальна робота. - 2008.-№ 5. - С. 13-24.

Іванчук М.Г. Інтегроване навчання: сутність та виховний потенціал (Вихов-ний особистості молодшого школяра в умовах інтегрованого підходу до навчання / М.Г. Іванчук. - Чернівці: ЧГУ, 2004. - 240 с.

Косьірев В.П. Непрерьшная методическая подготовка педагогов профессионального обучения: Монография / В.П. Косьірев. - М.: Изд-во АНО "СРО", 2006. - 348 с.

Прокоф'єва М.Ю. Технологія проектування практики в інтегрованій професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів / М.Ю. Прокоф'єва // Практич¬на психологія та соціальна робота. - 2008. - № 5. - С. 13-24

Published

19-05-2022

How to Cite

Cherepyekhina О. . (2022). INTEGRATIVE APPROACH TO FORMATION PROFESSIONALISM OF FUTURE PSYCHOLOGISTS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 151–157. https://doi.org/10.31812/educdim.4825

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of