ORGANIZATION OF PROBLEM LEARNING ON THE BASIS OF A PROBLEM-APPROACHED IN THE PRACTICE OF HIGHER PEDAGOGICAL SCHOOL

Authors

  • М.А. Slyusarenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4828

Keywords:

task-oriented approach, problem-solving training

Abstract

The article deals with using a task-oriented approach under conditions of problem-solving training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 109

Author Biography

М.А. Slyusarenko, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Assistant

References

Гершунский Б.С. Концепция самореализации личности в системе обоснования ценностей и целей образования/ Б.С. Гершунский // Педагогика. -2003. - №10. - С. 3-7.

Калмыкова З.И. Продуктивнеє мьшшение как основа обучаемости / З.И. Калмнкова. - М.: Педагогика, 1981. -200 с.

Капица П.Л. Зксперимент. Теория. Практика / Петр Леонидович Капица. - изд. 3. -М.: Наука, 1981. - 495 с.

Кондрашова Л.В. Процесе обучения в висшей школе: [учебное пособие] / Л.В. Кондрашова. - Кривой Рог: КГПУ, 2007. – 318 с.

М.Р. Кудаев Система учебных й познавательннх задач при изучении гуманитарного предмета / Кудаев М.Р., Богус М.Б., Кятова М.К. // Вестник Адьігейского государственного университета. - 2006. - № 1. - С. 167-169.

Мамаева Н.А. Нестандартные задачи как средство реализации различннх направлений мотивации / Н.А.Мамаева // МКО - 2005. ч. 1. - С. 196-197.

Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе / М.И. Махмутов. - М.: Просвещение, 1977. - 240 с.

Сластенин В.А. Целостный педагогический процесе как обьект профессиональной деятельности учителя / В.А. Сластенин, А.И. Миценко. - М.: Прометей, 1997. - 201 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Slyusarenko М. . (2022). ORGANIZATION OF PROBLEM LEARNING ON THE BASIS OF A PROBLEM-APPROACHED IN THE PRACTICE OF HIGHER PEDAGOGICAL SCHOOL. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 165–170. https://doi.org/10.31812/educdim.4828

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of