PREPARATION OF FUTURE SOCIAL TEACHERS TO WORK WITH MENTALLY DISABLED CHILDREN

Authors

  • N.V. Pavlyuk Luhansk national university named after T.G. Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4829

Keywords:

social teacher, professionally focuses on training courses

Abstract

Problems associated with the preparation of social workers to work with mentality retaeded children.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 106

Author Biography

N.V. Pavlyuk, Luhansk national university named after T.G. Shevchenko

graduate student

References

Звєрєва І. Д. Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю в Україні : теорія і практика / І.Д. Звєрєва. - К., 1998. - 333 с.

Курбатов В. Й. Социальная работа : учебное пособие / В.Й. Курбатов. - М., 2007. – 480 с.

Социальная педагогика : Курс лекций / под общей ред. М.А. Галагузовой. - М.:ВЛАДОС, 2000. – 416 с.

Социальная работа : научно-методическое пособие для студентов, магистрантов, аспирантов й специалистов в области социальной педагогики, социальной работы / С. Я. Харченко, Н. С. Кратинов, Л. Ц. Ваховский, В. А. Кратинова, О. П. Песоцкая, В. В. Покладова. В 2-х частях. - Ч.1. - Луганск. 2002. - 158 с.

Соціальна педагогіка : підручник / за заг. ред. проф. А.Й. Капської. - К. : ЦШІ, 2003. – 256 с.

Соціальна робота з різними категоріями клієнтів : наук, навч.-метод. посіб. / М-во освіти і науки України, Луган. держ. пед. ун-т ім. Т. Шевченка; Уклад. Харченко С. та ін. -Луганськ : Альма-матер, 2003. - 198 с.

Соціальні служби - родині : Розвиток нових підходів в Україні / за ред. І.М. Григи, Т.В. Семигіної. - К., 2002. - 128 с.

Трубавіна І.М. Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім'єю : навчальний посібник / І.М. Трубавіна. - К., 2002. - 132 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Pavlyuk Н. . (2022). PREPARATION OF FUTURE SOCIAL TEACHERS TO WORK WITH MENTALLY DISABLED CHILDREN. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 170–177. https://doi.org/10.31812/educdim.4829

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of