PREPARATION OF FUTURE SOCIAL TEACHERS TO WORK WITH MENTALLY DISABLED CHILDREN

Authors

  • N.V. Pavlyuk Luhansk national university named after T.G. Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4829

Keywords:

social teacher, professionally focuses on training courses

Abstract

Problems associated with the preparation of social workers to work with mentality retaeded children.

Downloads

Metrics

PDF views
111
Abstract views: 108 / PDF downloads: 111

Author Biography

N.V. Pavlyuk, Luhansk national university named after T.G. Shevchenko

graduate student

References

Звєрєва І. Д. Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю в Україні : теорія і практика / І.Д. Звєрєва. - К., 1998. - 333 с.

Курбатов В. Й. Социальная работа : учебное пособие / В.Й. Курбатов. - М., 2007. – 480 с.

Социальная педагогика : Курс лекций / под общей ред. М.А. Галагузовой. - М.:ВЛАДОС, 2000. – 416 с.

Социальная работа : научно-методическое пособие для студентов, магистрантов, аспирантов й специалистов в области социальной педагогики, социальной работы / С. Я. Харченко, Н. С. Кратинов, Л. Ц. Ваховский, В. А. Кратинова, О. П. Песоцкая, В. В. Покладова. В 2-х частях. - Ч.1. - Луганск. 2002. - 158 с.

Соціальна педагогіка : підручник / за заг. ред. проф. А.Й. Капської. - К. : ЦШІ, 2003. – 256 с.

Соціальна робота з різними категоріями клієнтів : наук, навч.-метод. посіб. / М-во освіти і науки України, Луган. держ. пед. ун-т ім. Т. Шевченка; Уклад. Харченко С. та ін. -Луганськ : Альма-матер, 2003. - 198 с.

Соціальні служби - родині : Розвиток нових підходів в Україні / за ред. І.М. Григи, Т.В. Семигіної. - К., 2002. - 128 с.

Трубавіна І.М. Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім'єю : навчальний посібник / І.М. Трубавіна. - К., 2002. - 132 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Pavlyuk Н. . (2022). PREPARATION OF FUTURE SOCIAL TEACHERS TO WORK WITH MENTALLY DISABLED CHILDREN. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 170–177. https://doi.org/10.31812/educdim.4829

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of