FORMATION OF THE CULTURE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION FUTURE TEACHERS IN DIALOGICAL EDUCATION SITUATIONS IN HIGHER EDUCATION CLASSES

Authors

  • O.V. Lysevych Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4830

Keywords:

pedagogical technologies, pedagogical dialogue

Abstract

The author emphasizes the necessity of using the pedagogical technology as an effective means of formation of the culture of pedagogical communication of future teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 98

Author Biography

O.V. Lysevych, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Assistant

References

Державна національна програма „Освіта" („Україна XXI століття"). - К. : Райдуга, 1994. – 61 с.

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті (проект) //Освіта. - 2001р. - 11-18 липня. - С.2-6.

Освітні технології : навч.-метод. посіб. / О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.; за заг. ред. О.М. Пєхоти. - К.: А.С.К., 2002. – 255 с.

Остапенко А.А. Дидактические средства: попьггка классификации / А.А. Остапєнко // Педагогические технолопш. - 2005. - №1. - С. 12-21.

Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко ; за ред. О.І. Пометун. - К. : Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Прокопенко І.Ф. Педагогічна технологія / І.Ф. Прокопенко, В.І. Євдокимов. - Харків: Основа, 1995. – 105 с.

Савченко О.Я. Дидактика початкової школи : підруч. для студ. пед. факуль¬тетів / Олександра Яківна Савченко. - К. : Генеза, 2002. – 368 с.

Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в вьісшей школе: Учеб. Пособие для вузов /Дмитрий Владимирович Чернилевский. - М. : ЮНИТИ - ДАНА, 2002. – 437 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Lysevych О. . (2022). FORMATION OF THE CULTURE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION FUTURE TEACHERS IN DIALOGICAL EDUCATION SITUATIONS IN HIGHER EDUCATION CLASSES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 178–181. https://doi.org/10.31812/educdim.4830

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of