THEORETICAL ASPECTS OF DETERMINING THE ESSENCE OF ETHICAL COMPETENCE OF A FUTURE TEACHER

Authors

  • N.V. Sultanova Херсонський ДУ

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4844

Keywords:

ethical competence, pedagogical ethics, system, development, the future teacher

Abstract

In clause theoretical aspects of understanding the essence of ethical competence of the future teacher are investigated. The author does attempt to define the basic substantial characteristics of the researched concept.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 96

Author Biography

N.V. Sultanova, Херсонський ДУ

graduate student

References

Архипова С.П. Професійна компетентність і професіоналізм соціального працівника: сутність і шляхи розвитку / С.П. Архипова // Соціальна робота в Україні: теорія та практика. - К. : Аспект-Поліграф, 2004. - Вил. 2 (7). - С. 15-24.

Єрмаков Т.І. Індивідуальне розуміння концепту "Я" як ключова компетент¬ ність особистості в умовах сучасного інформаційного суспільства / Т.І. Єрмаков // Нау¬кові студії із соціальної та політичної психології: збірник статей. - К. : Міленіум, 2002. - Вил. 6(9). - С. 200-207.

Зимняя Й. А. Ключевьіе компетенции - новая парадигма результата образования/ И.А.Зимняя//Вьісшее образование сегодня. - 2003. - № 5. - С. 34-42.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен. - М. : Когито-Центр, 2002. - 257 с.

Хоружа Л.Л. Етична компетентність учителя як основа реалізації гуманіс-тичної парадигми освіти / Л.Хоружа // Шлях освіти. - 2003. - № 3. - С. 27-33.

Хоружа Л.Л. Розвиток етичної компетентності майбутнього вчителя як багатофакторний процес / Л.Л. Хоружа // Педагогіка і психологія професійної освіти : нау¬ково-методичний журнал. - 2003. - № 5 - С. 42.

Published

19-05-2022

How to Cite

Sultanova Н. . (2022). THEORETICAL ASPECTS OF DETERMINING THE ESSENCE OF ETHICAL COMPETENCE OF A FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 253–259. https://doi.org/10.31812/educdim.4844

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of